A 73 költségvetési intézmény megszüntetéséről, minisztériumba való beolvasztásáról az érintett mintegy 50 ezer munkavállaló és az érdekképviseletek nem kaptak semmi tájékoztatást. A kormányzati PR részeként sajtótájékoztatókon esett szó a bürokrácia csökkentés és az olcsóbb állam ideáját célul kitűző kormányzati tervekről.

A Pedagógusok Szakszervezete mindig kész a tárgyalásra, ha egyenlő felek ülnek az asztal mellett. Nem ül tárgyalási asztalhoz olyan helyzetben, amikor a sajtó útján ország - világnak, így a tárgyalófeleknek is üzenetet küld a Kormány mindenhez értő tagja: ne balhézzanak a pedagógusok, és érdemi változtatásra ne is számítsanak.
 

Hivatalos források szerint 2016. március végéig döntés születik a Közlekedési Központok humán és gazdasági területeinek kiszervezéséről.

 A Tudományos és Innovációs Dolgozók Szakszervezete (TUDOSZ) is csatlakozik a közoktatásban dolgozó pedagógusokhoz!

"Könnyű törvényeket hozni, nehéz irántuk szimpátiát gerjeszteni" írta Széchenyi másfél évszázada a ma is helytálló bölcsességet. A rossz törvények, döntések iránt nem csupán szimpátiát nem lehet kelteni, de végrehajtásuk - sokszor még megértésük - is lehetetlen. A jó kormányzás magas fokú művészet és tudomány, erős erkölcsi töltettel. A bürokrácia-csökkentés bármikor és bárhol előhúzható, a nép és a munkaadók éljeneznek. Így van ez a kormány 73 költségvetési intézményre kiterjedő ötletével is.

„Az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó” - különösen ha egy ország kormányáról van szó. A 2014. évi választások után a belügyminiszter kapta feladatul, hogy folytassa a közszolgálati életpálya modell kidolgozását.

Eredménytelenül zárultak a bértárgyalások, nem született megállapodás, sem országos, sem helyi szinten. Az érdekvédők tárgyalópartnerei elutasítják a szakszervezetek javaslatait. Gördülékenyen. A közlekedésben dolgozók viszont ezt a hozzáállást nem fogadják el. Béremelést követel a Vasutasok Szakszervezete, az Egységes Közlekedési Szakszervezet, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. munkavállalói oldala. A béremelés elmaradása miatt, megegyezés hiányában, sztrájkra készülnek a közlekedési szakszervezetek, és közös akciótervet dolgoznak ki.

A 2017. január 1-jei közlekedési piacnyitás előkészületei kapcsán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetőjéhez fordult két zalai munkástanácsi szakszervezet.

A Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF) sajnálattal vette tudomásul, hogy a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF) 2015. december 21-én részleges megállapodás született a minimálbér és a garantált bérminimum 2016-os összegéről. Az ebben a testületben tagsággal rendelkező három konföderáció közül kettő (a LIGA és a Munkástanácsok) elfogadta a munkaadói oldal javaslatát, a minimálbér 111.000 forintra és a garantált bérminimum 129.000 forintos összegre emelését, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) elfogadhatatlannak tartotta és nem írta alá. Így nem jött létre konszenzus, ami a VKF szabályzata szerint szükséges lenne.

A WITA-GAP (With Innovative tools against gender gap -  Innovatív eszközökkel a nők és férfiak keresete közötti különbség ellen projektet az Amszterdami Egyetem Munkaügyi Kutatóintézete vezeti, a WageIndicator alapítvánnyal együtt. A WageIndicator.com magyar nyelvű honlapja a www.berbarometer.hu.