"Könnyű törvényeket hozni, nehéz irántuk szimpátiát gerjeszteni" írta Széchenyi másfél évszázada a ma is helytálló bölcsességet. A rossz törvények, döntések iránt nem csupán szimpátiát nem lehet kelteni, de végrehajtásuk - sokszor még megértésük - is lehetetlen. A jó kormányzás magas fokú művészet és tudomány, erős erkölcsi töltettel. A bürokrácia-csökkentés bármikor és bárhol előhúzható, a nép és a munkaadók éljeneznek. Így van ez a kormány 73 költségvetési intézményre kiterjedő ötletével is.
„Az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó” - különösen ha egy ország kormányáról van szó. A 2014. évi választások után a belügyminiszter kapta feladatul, hogy folytassa a közszolgálati életpálya modell kidolgozását.
Eredménytelenül zárultak a bértárgyalások, nem született megállapodás, sem országos, sem helyi szinten. Az érdekvédők tárgyalópartnerei elutasítják a szakszervezetek javaslatait. Gördülékenyen. A közlekedésben dolgozók viszont ezt a hozzáállást nem fogadják el. Béremelést követel a Vasutasok Szakszervezete, az Egységes Közlekedési Szakszervezet, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. munkavállalói oldala. A béremelés elmaradása miatt, megegyezés hiányában, sztrájkra készülnek a közlekedési szakszervezetek, és közös akciótervet dolgoznak ki.
A 2017. január 1-jei közlekedési piacnyitás előkészületei kapcsán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetőjéhez fordult két zalai munkástanácsi szakszervezet.
A Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF) sajnálattal vette tudomásul, hogy a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF) 2015. december 21-én részleges megállapodás született a minimálbér és a garantált bérminimum 2016-os összegéről. Az ebben a testületben tagsággal rendelkező három konföderáció közül kettő (a LIGA és a Munkástanácsok) elfogadta a munkaadói oldal javaslatát, a minimálbér 111.000 forintra és a garantált bérminimum 129.000 forintos összegre emelését, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) elfogadhatatlannak tartotta és nem írta alá. Így nem jött létre konszenzus, ami a VKF szabályzata szerint szükséges lenne.
A WITA-GAP (With Innovative tools against gender gap - Innovatív eszközökkel a nők és férfiak keresete közötti különbség ellen projektet az Amszterdami Egyetem Munkaügyi Kutatóintézete vezeti, a WageIndicator alapítvánnyal együtt. A WageIndicator.com magyar nyelvű honlapja a www.berbarometer.hu.
2015. november 25-én Budapesten, a MASZSZ székházban „Nulla tolerancia, a nők elleni erőszakkal és bérréssel szemben” című rendezvény kettős céljának egyike volt a nők és férfiak bérrésével szembeni fellépés.
2015. november 24-én Miskolcon, a MASZSZ észak-magyarországi régiójának szervezésében, a BAZ, és a Heves megyei szakszervezeti képviselők és vállalati szakszervezeti tisztségviselők részvételével, a TÁVSZAK, ATSZ, MTDSZ, ÉDSZ, Vasas, Vasutasok képviseletében, 10 fő részvételével megtartották a nők és férfiak közötti bérszakadék témájú második szemináriumot az Amszterdami Egyetem AIAS által irányított WITA-GPG projekt keretében.
2015. november 26-én Budapesten, a VSZ székházban került sor arra a rendezvényre, amelyen az ország minden részéről összegyűlt vasutas nőkkel, szakszervezeti tisztségviselőkkel beszélték meg a nők és férfiak közötti bérszakadék kérdését.
Mi a szerepe a közszolgáltatásoknak a nemzeti, társadalmi újratermelésben?
Hogyan hatnak az igazgatási, a hatósági, a humán, a kulturális és a kommunális rendszerek a nemzet életminőségére és versenyképességére?
Hogyan dönthet újra maga a társadalom a közszolgáltatások áráról, avagy kiszabadíthatók-e a közszolgák az állami-kormányzati fogságból?
Teremthető-e közszolgálati szakszervezeti egység és új szövetség a társadalommal?
Ezekre a kérdésekre keresi a választ a SZEF Akadémia következő fóruma 2015. december 5-én 10:00-tól a Kossuth Klubban.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu