A kormány a tárgyalások közepén, egyoldalúan eldöntötte, hogyan kívánja módosítani a cafeteria-rendszert. A törvényhozás előtt fekvő javaslat elfogadhatatlan a Magyar Szakszervezeti Szövetség számára, hiszen jelentősen korlátozza a dolgozók mozgásterét, és indokolatlanul kedvez a Szép-kártya lobbinak. Az egyoldalú lépés miatt a MASZSZ követeli a VKF azonnali összehívását, és a parlamenti szavazás előtt az egész javaslat megtárgyalását.

A napokban tartotta éves rendes küldöttgyűlését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ).

2016-ban a magyar minimálbér bruttó értéke 111 000 Ft, nettó tartalma 73 815 Ft, az államnak fizetendő adó és járulék 68 820 Ft. A munkaadó összes bérköltsége 142 635 Ft. 2009-ben a bruttó 71 500 Ft, a nettó 57 815 Ft, az államnak fizetett 39 588 Ft, a munkaadói összköltség pedig 97 403 Ft volt. Hét év alatt a nettó 27,7 %-kal, a bruttó 55,2 %-kal, az államnak befizetett rész 73,8 %-kal, a munkaadói összes költség pedig 46,4 %-kal nőtt. Az "állami mohóság" 2011-2012. között 32,4 %-kal megugrott!

 A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) hivatkozva a Volán-buszok átlagéletkorát érintő kedvezőtlen véleményekre, nyílt levélben hívja fel a szaktárca figyelmét a jármű-modernizáció szükségességére.

Június 22-ére 2 órás sztrájkot jelent be a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete az önkormányzatoknál

30%-os béremelést követelnek az önkormányzati köztisztviselők

37 ezer önkormányzati köztisztviselőből 26 000 nyolc éve egyáltalán nem kapott béremelést. A jövő évi költségvetés tervezetéből az derül ki, hogy a kormányzat továbbra sem kívánja rendezni helyzetüket.

Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) felháborítónak tartja, hogy a kormány mindenkit hülyére véve, mégis megtartja a KLIK-et!

Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) nem tudja elfogadni azt az eljárást, ahogyan a kormány megszünteti az Országos Egészségpénztárat (OEP).

Az utóbbi napokban bejárta a sajtónyilvánosságot az a közlekedési koncepció, miszerint a közúti közösségi közlekedési piac legalább 25%-át át kellene adni a kis- és középvállalkozásoknak (kkv szektor), valamint, hogy egy új megrendelő-irányító szervezet szükséges a Volán-portfólió fölé.

A VDSZ programjának fontos eleme a munkavédelem. Az idei évben is megemlékezünk a munkabalesetekben megsérültekről, elhunytakról, hiszen április 28. a munkavédelem világnapja és hazánkban is emléknap.

A mai napon folytatták tárgyalásaikat a Kormány és a Szociális Ágazati Sztrájkbizottság képviselői.