A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ), már kezdetben üdvözölte az állami cégeknél a három éves bérfejlesztési program meghirdetését. A megfogalmazott bérfejlesztési mértékekkel - leszámítva a 2019. évre szóló 5%-ot - részben elégedettek voltak a volános munkavállalók.

A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet értetlenül áll az embertelen módon végrehajtott elbocsájtások előtt. Több esetben fordul elő, hogy a munkáltatói jogkört gyakorló vagy általa megbízott személy a munkaidő alatt, vagy a munkaidő lejártakor közli a munkavállalóval, hogy másnap már nem kell munkába állnia. Sorra olyan munkavállalók kapják meg a felmondásukat, akik szinte a közlekedés ágazatában élték le az életüket, tehát nagy szakmai múlttal rendelkező embereket „dobnak ki az ablakon”! 

Emlékeztetőül felidézzük a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma már 2014. decemberében a legkisebb munkabér meghatározásánál olyan megállapodást kötött, hogy a megszüntetésre ítélt korkedvezményes nyugdíj rendszerét egy új jogszabállyal helyettesíti. Sajnálattal kell megállapítanunk, hogy sem 2015-ben, sem 2016-ban ebben a témakörben – a szakértői egyeztetéseken kívül – érdemi intézkedés nem történt. A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma Monitoring Bizottságának 2017. I. félévi munkatervében ismét szerepel a korábban megszüntetett korkedvezményes nyugdíjazásra jogosító időt kiváltó és a különösen nagymértékű fizikai és/vagy pszichés megterhelést okozó munkakörülmények között dolgozók helyzetét javító tervek tárgyalása.

NŐNAP - „piros betűs” ünnep a szakszervezeti naptárban. A munkásnők, vagy ahogyan ma szokás mondani, a munkavállaló nők nagy tettének és szerep-vállalásának napja. Az eredeti tartalom: a béregyenlőség, a rövidebb munkaidő, a társadalomban való részvételi lehetőség, - sajnos ma is a napi képviselni valónk, alap elemei. Ma aktuálisan kiegészíthetjük a női szegénységgel.

A megbeszélésre február 24-én került sor,azonban az NSZ mély sajnálattal és megdöbbenéssel vette tudomásul,hogy az összes,BKV-nál képviselettel rendelkező,meghívott szakszervezetből csupán négy jelent meg a megbeszélésen,a többiek – érthetetlen módon – még helyettessel vagy megbízottal sem képviseltették magukat,melyre természetesen lehetőségük lett volna.

A Volán-társaságok örökébe lépő Közlekedési Központoknál zajló munkaerő-mobilitás elsődleges okát a szerény jövedelmi viszonyokban szoktuk meghatározni. Mindez igaz, ám ebben a „gyorsléptű” mozgásban egyre nagyobb súllyal szerepel a bizonytalanság, a jövőkép-nélküliség. A munkavállaló azt tapasztalja, hogy 2012. óta a Volán szakmában, ami állandó, az a változás.

Az FDSZ Elnöksége értetlenül áll Rétvári Bence parlamenti államtitkár úr szokatlan időben - vasárnap délelőtt - elhangzott sajtónyilatkozata előtt, amelyben örömét fejezte ki a felsőoktatásban - szerinte - megnyugtató módon végbement bérrendezés miatt.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) egyetért a kormány 3 éves bérfelzárkóztatási programjának szándékával az állami tulajdonú társaságcsoportoknál.

A 2017. február 2.-i főbizalmi értekezlet határozata értelmében a Dunaferr Vasas elnöksége az alábbi felhívással fordul a munkavállalókhoz. A „Dunaferr-eseknek” nagyon jól esne, ha széles körű szolidaritást tapasztalnánk egyrészt a szakmák, másrészt a régiók részéről. Tűrhetetlennek tartjuk, hogy a munkáltató „az ölébe pottyant” szociális hozzájárulási járulék csökkentés juttatásból egy fillért sem akar a munkabérekre fordítani.

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

Megvá­lasz­tot­tak — Mi lesz most?



Bill Barry, a mun­ka­he­lyi szak­szer­ve­ze­ti tiszt­ség­vi­se­lők­nek szó­ló új könyv a­me­ri­ka­i szer­ző­je 2017. má­jus má­so­dik fe­lé­ben könyv­be­mu­ta­tó­kat tart Bu­da­pes­ten, Szom­bat­he­lyen, Kecs­ke­mé­ten és Mis­kol­con.

To­vábbi in­for­má­ció