Az Országos Egészségbiztosítási Pénztárban 2016. október 14-én bejelentésre került, hogy 2017. január 1-től 301, augusztus 31-től újabb 100 álláshely szűnik meg. 205 fő átkerül az EMMI-be.

Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége 2016. szeptember 26. napján fordult a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bírósághoz és kérte, hogy állapítsa meg a 2016. október végén kezdődő és egy hétig tartó sztrájkjának jogszerüségét. A mai napon egyértelművé vált, hogy a sztrájk jogszerű megtartásáról az illetékes bíróság jogerős határozatával a sztrájk kezdetéig nem fog dönteni, mivel eddig még első fokon sem hozott határozatot a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság.

Fórumot tartott Zalaegerszegen a Közlekedési Munkástanácsok Északnyugat-magyarországi Szövetsége és a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete. A szakszervezeti összejövetelen - ahol vendég volt a régiós Közlekedési Központ Igazgatóságának elnöke, a szakmai képviselője, és a Munkástanácsok országos elnöke-, elsősorban a keresetek és a munkahely biztonsága szerepelt középpontban.

A Munkaügyi Bírák Országos Egyesületének közgyűlése 2016. október 07-én volt, mely megállapította, hogy jelenleg nincs olyan társadalmi, gazdasági, költségvetési vagy közjogi körülmény, mely a jelenlegi elsőfokú bírósági szervezeti rendszer megváltoztatását alappal igényelhetné.

A Tisztes Munka Világnapján öt magyar szakszervezeti konföderáció – az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés, Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája, Magyar Szakszervezeti Szövetség, Munkástanácsok Országos Szövetsége és a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma – képviselői tanácskoztak.

Az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács(OKÉT)Munkavállalói Oldalának nyilatkozata. A Tisztes Munka Világnapján öt magyar szakszervezeti konföderáció – az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés, Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája, Magyar Szakszervezeti Szövetség, Munkástanácsok Országos Szövetsége és a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma – képviselői tanácskoztak.

A helyi önkormányzatok minden demokratikus rendszer egyik alapintézményét képezik! – mutat rá a Helyi Önkormányzatok Európai Chartájából idézve az MKKSZ. A szakszervezet üzenete ismét kifejti bérkövetelésük indokait.

A BKV. Zrt autóbusz ágazata a teljesítményének 40%-át folyamatosan elveszítette magyarázzák a döntést! Ez már a tavalyi évben igaz volt, a menedzsment asszisztálása miatt! Az idei évben igaz csekély mértékkel, de nőtt a teljesítmény a T&J. Kft szolgáltatásból történő kizárása miatt! Nem terveznek csoportos létszámleépítést és továbbra is számítanak minden járművezető, karbantartó és kiszolgáló személyzet munkájára írják. Az Óbudai telephelyre az agglomerációból nagyon sokan járnak be, akik nagy valószínűséggel nem fogják és nem tudják vállalni más - sokkal távolabb lévő – telephelyekre a bejárást a hajnali kezdés illetve a késői végzés miatt! Ők önszántukból távozni fognak!

A BKSZSZ. mint a BKV.Zrt.-nél működő legnagyobb Szakszervezeti szövetség tegnapi Igazgatósági ülés fényében, ahol - a menedzsment javaslatára - döntöttek az Óbuda autóbusz telephely december 1-től történő bezárásáról felszólítja a BKK. Zrt és a BKV.Zrt  vezetését, hogy azonnali hatállyal mondjanak le, mivel szakmailag alkalmatlanok a feladatuk elvégzésére!

A Volán társaságoknál október utolsó napjától egy hetes sztrájkot hirdet az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége.

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ