A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ), érdeklődésének mindig is előterében szerepeltek a humánerőforrás-gazdálkodás kérdései. A közúti közösségi közlekedés jelen állapota számos foglalkoztatáspolitikai problémát helyezett a középpontba.

Csoportos létszámleépítés előtt a MÁV-Start? Sztrájkot hirdethet a VDSzSz Szolidaritás!

A 2010-ben hatalomra került politikai alakulat már a kezdet kezdetén jelezte, hogy az oktatás kérdését immár nem szakmai, hanem politikai szempontok szerint kívánja kezelni. A választott utat „fémjelzik” a köznevelési törvénnyel kezdődő folyamat állomásai. A pedagógus szakma, a szülők, a diákok folyamatos tiltakozása ellenére oly módon alakították át az oktatás egész rendszerét, mely egyértelműen a politika szolgálólányává tette az iskolát, s annak minden szereplőjét.

A Nemzetgazdasági Minisztérium szembe megy a rezsicsökkentéssel!

Felvette a kapcsolatot a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége az "I love Diákmunka" weboldalon keresztül ki nem fizetett diákokat foglalkoztató cégekkel.

 A Szociális Ágazati Sztrájkbizottság (melynek tagjai: a Bölcsődei Dolgozók Demokratikus Szakszervezete, a Szociális Területen Dolgozók Szakszervezete, a Szociális Munkások Szakszervezete és az Autonóm Területi Szakszervezet) határozottan tiltakozik a Magyar Közlöny 107. számában megjelent 1440/2017. (VII. 4.) Korm. határozatban foglaltak ellen!

A Nemzetgazdasági Minisztérium napvilágra került tervét, amelyben a gimnáziumok működését kívánják ellehetetleníteni, az Értelmiségi Szakszervezeti Szövetség (ÉSZT) Magyarország egyik legsötétebb tervének tartja a tankötelezettség leszállítása óta!

A Közgyűjteményi és Közművelődési Dolgozók Szakszervezete idén is felhívja a figyelmet arra, hogy a Múzeumok Éjszakáján az e területen dolgozók megalázóan alacsony bérért végzik munkájukat!

 2015. december 31-ével megszűnt a korkedvezményes nyugdíj szerzésének jogosultsága. Az autóbuszvezetők addig megszerzett korkedvezményre jogosító ideje azonban érvényben maradt. A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint, ami heves felháborodást váltott ki, az a töredék idők elvesztése. Az autóbuszvezetők 10 év után 2 év, majd öt évente 1 év korkedvezményre voltak jogosultak. A korkedvezmény lehetőségének megszűntetésével, azok alaposan sérültek, akiknek egy-két év hiányzott a korkedvezményt biztosító 5 év megszerzéséhez. A fokozódó elégedetlenséget a döntéshozók azzal szerelték le, hogy hamarosan egy új rendszerű és új szellemiségű korkedvezmény lép a régi helyébe.

 A Rezidensek és Szakorvosok Szakszervezete (ReSzaSz) üdvözli a kormány bátorságát és őszinteségét az egészségügy helyzetét feltáró tanulmánnyal kapcsolatban.