Kiverte a biztosítékot a BKV-dolgozóknál a BKK újabb bevételnövelő ötlete: a napokban bejelentett elsőajtós felszállási rend bővítésének, vagyis a jegy- és bérletellenőrzési feladatok sofőrökre való áthárításának plusz költségeit a munkavállalókkal fizettessék meg úgy, hogy a szükséges pénzt a szétosztható év végi megtakarításból vegyék el. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint ez a megoldás nemcsak felháborítóan etikátlan, de tökéletesen szembe megy a városvezetéssel a közelmúltban kötött bérmegállapodással is.

Hamarosan elindulhat egy, a hazai fuvarozókat és logisztikai szereplőket kiszolgáló új digitális platform, amely lehetővé teszi a szállítmányozás papírmentessé tételét. Ennek fontos mérföldköve, hogy a logisztikai és fuvarozói ágazat meghatározó érdekképviseleteinek közreműködésével megalakult az e-CMR Europe Kft.. A projekttársaság célja az elektronikus belföldi és nemzetközi fuvarlevél gyors hazai bevezetése.

A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ)  szerint, és ennélfogva munkavállalói optikán keresztül egyáltalán nem volt egy sikertörténet a mostani 3 éves bérmegállapodás a MÁV-Volán vállalatcsoportnál. Részben végtelenül belterjes volt az egész tárgyalási folyamat (ha egyáltalán beszélhetünk folyamatról), részben a gazdasági és a járványügyi körülmények tudatában is voltak komolyabb várakozások. Nézzük, mi is történt?

Hatékony, környezetkímélő és versenyképesen működő, egységes magyar vasút kialakítását, valamint vasútszakmai minimálbér rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete. A VSZ elvárja, hogy a közlekedés és az ágazatban dolgozók jövőjét a kormány – más országok gyakorlatához hasonlóan – a szakszervezetekkel közösen tervezze meg. A fiatalítást nem lehet tovább halogatni, hiszen egyre idősebbek a vasutasok – hívja fel a figyelmet a VSZ a holnapi Vasutasnap alkalmából írt közleményében.

Három BKV-s szakszervezet közösen szorgalmazza a cégnél a munkakörülmények  javítására összeállított program felgyorsítását. Az egyik aláíró, az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a járművek klímaberendezéseinek állapota egyenesen gyalázat. Jó néhány buszt az elviselhetetlen kánikulában is fűteni kell, mert különben megáll. Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük - írja közleményében az EKSZ.

 Vegyes indexálás helyett csak inflációkövetés, rokkantnyugdíjak, rugalmasság megszüntetése, nyugdíjjárulékplafon eltörlése – milliós nyugdíjak megjelenésének megteremtése, miközben a legkisebb nyugdíjak összege 28 500 forint, a bérek és a nyugdíjak közötti különbségek mértékadó növelése a nyugdíjak és a nyugdíjasok kárára. És ezt a sort hosszan lehetne még folytatni. Legalábbis a Nyugdíjas Szervezetek Együttműködési Tanácsa (Nyuszet) így látja a Fidesz kormányzásának elmúlt 12 évét.

Akár most el lehetne kezdeni a jövő évi minimálbér-emelési tárgyalásokat, az ehhez szükséges adatok ugyanis már rendelkezésre állnak – reagált a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke a KSH-nak a bruttó átlagkeresetről szóló legújabb jelentésére. Kordás László szerint nincs idő évekig fontolgatni a 200 ezres minimálbér elérését.

A Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége nevében július 1-je, a KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK NAPJA  alkalmából tisztelettel köszöntjük a Magyarország közigazgatásában dolgozó kormánytisztviselőket, köztisztviselőket és valamennyi munkavállalót!    

 Tisztelt Államtitkár Úr!

Ön 2021. június 15-én a PSZ számára írt levelében arról tájékoztat, hogy „a Kormány elindítja a Gazdaság-Újraindítási Akciótervét, a modern Magyarország történetének legnagyobb gazdasági programját, amely a gazdaság újraindításán túl az élet újraindításáról is szól.” Szeretnénk hinni abban, hogy ezekből a sikerekből az oktatás is részesülni fog, de a 2022-es választási év költségvetésének legnagyobb vesztese a közoktatás.

Győzött a munkavállalói összefogás Veresegyházán a GE Aviation gyárában! Egy nappal a határozatlan idejű sztrájk megkezdése előtt a VDSZ-nek sikerült megállapodnia a munkáltatóval.