Mintegy 60 fő részvételével figyelmeztető demonstrációt tartottak a német Ver.di. és az IG-BCE valamint a VDSZ szervezésében a müncheni HKW erőmű előtt.

 A legnagyobb hazai gyógyászati segédeszköz (gyse) szakmai szervezet, a Forgalmazók az Egészségért Szövetség (FESZ) támogatja a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (MESZK) az egészségügyi szakdolgozók akcióját, jobb munkakörülményeket, biztonságos, munkaeszközöket és béremelést követelve.  A MESZK és a FESZ július 31-ére a Hősök terére hívja tagjait és a teljes gyse szakmát. A FESZ álláspontja szerint a betegek kiszolgálásában végzett munkájáért minden egészségügyi szakembernek jár a tisztességes fizetés. Felhívják a kormányzat figyelmét, hogy a gyse finanszírozásban tizennyolc éve rögzített árak és az euro árfolyamának emelkedése miatt az ágazat számos szereplője a működésképtelenség határára ért, miközben másfél millió segédeszközzel élő embert, évi négymillió receptet szolgálnak ki termékeikkel Magyarországon.

A 2021. július 31-ére összehívott nagygyűlés kitűzött céljaival szövetségünk egyetért. Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy – a szakszervezetek által több alkalommal kezdeményezett konzultáció elmaradt – a Egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló törvény a szakmai szervezetek tiltakozása ellenére került elfogadásra. Bízunk abban, hogy az ENSZ Nemzetközi Munkaügyi Szervezete (ILO) a szakszervezetek kérésének megfelelő döntést fog hozni.

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szolidaritásáról biztosítja a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamarát, támogatja a 2021. július végére szervezett nagygyűlését, a bérek emeléséért folytatott küzdelmét.

Azonnali érdekegyeztetést, a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF), valamint az Országos Közszolgálati Érdekegyeztető Tanács (OKÉT) összehívását kezdeményezi a Magyar Szakszervezeti Szövetség, hogy mielőbb megtárgyalják, mi indokolja Parragh Lászlónak, az MKIK elnökének a kezdeményezését, miszerint jogszabályi szinten tegyék kötelezővé egyes munkakörökben a dolgozók beoltását. Az esetleges törvényi szabályozással kapcsolatban sok a kérdés, amiket mindenképpen országos érdekegyeztetés szintjén kell tisztázni – szögezi le Kordás László elnök.

 A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) 2020-ban alkotmányjogi panasszal fordult az Alkotmánybírósághoz az új szakképzési törvénynek a szakképzésben foglalkoztatottak jogait és juttatásait sértő, továbbá fogalmi és szerkezeti szempontból szakmaiatlan és kaotikus rendelkezései miatt, kérve azok megsemmisítését.

Kiverte a biztosítékot a BKV-dolgozóknál a BKK újabb bevételnövelő ötlete: a napokban bejelentett elsőajtós felszállási rend bővítésének, vagyis a jegy- és bérletellenőrzési feladatok sofőrökre való áthárításának plusz költségeit a munkavállalókkal fizettessék meg úgy, hogy a szükséges pénzt a szétosztható év végi megtakarításból vegyék el. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint ez a megoldás nemcsak felháborítóan etikátlan, de tökéletesen szembe megy a városvezetéssel a közelmúltban kötött bérmegállapodással is.

Hamarosan elindulhat egy, a hazai fuvarozókat és logisztikai szereplőket kiszolgáló új digitális platform, amely lehetővé teszi a szállítmányozás papírmentessé tételét. Ennek fontos mérföldköve, hogy a logisztikai és fuvarozói ágazat meghatározó érdekképviseleteinek közreműködésével megalakult az e-CMR Europe Kft.. A projekttársaság célja az elektronikus belföldi és nemzetközi fuvarlevél gyors hazai bevezetése.

A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ)  szerint, és ennélfogva munkavállalói optikán keresztül egyáltalán nem volt egy sikertörténet a mostani 3 éves bérmegállapodás a MÁV-Volán vállalatcsoportnál. Részben végtelenül belterjes volt az egész tárgyalási folyamat (ha egyáltalán beszélhetünk folyamatról), részben a gazdasági és a járványügyi körülmények tudatában is voltak komolyabb várakozások. Nézzük, mi is történt?

Hatékony, környezetkímélő és versenyképesen működő, egységes magyar vasút kialakítását, valamint vasútszakmai minimálbér rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete. A VSZ elvárja, hogy a közlekedés és az ágazatban dolgozók jövőjét a kormány – más országok gyakorlatához hasonlóan – a szakszervezetekkel közösen tervezze meg. A fiatalítást nem lehet tovább halogatni, hiszen egyre idősebbek a vasutasok – hívja fel a figyelmet a VSZ a holnapi Vasutasnap alkalmából írt közleményében.