„Égető a létszámhiány a BKV-nál, s a cégvezetés mindent megtesz azért, hogy amennyire lehet, zökkenőmentesen üzemeljen a fővárosi közösségi közlekedés. Mivel új sofőrök enyhén szólva sem tolonganak a cég kapujában, a menedzsment belső körlevélben kér „szívességet” régi járművezetőitől: túlórázzanak minél többet. Még ösztönző pénzt is felajánlott nekik, a legtöbb túlórát vállaló sofőrök havi bruttó 15 ezer forintot kaphatnak. Hogy az ajánlat még csábítóbb legyen, ezt a szerény havi plusz pénzt bizonyos időközönként egyszerre fizetnék ki, hogy a végösszeg tekintélyesebbnek tűnjön” – mutat rá az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) sajtóközleményében, amelyet a BKV új túlóraprogramjáról írtak.

„Magyarország azt üzeni a nőknek, hogy nincs esélyük férjhez menni, ha okosabbá válnak, mint a férfiak” – írta az Állami Számvevőszék (ÁSZ) nemrégiben nagy vihart kavart elemzéséről a brit Telegraph. A szóban forgó „Pink education” jelenség Magyarországon?! című, idén nyáron közzétett írás szerint a magyar egyetemisták és diplomások között túl sok a nő, ami oda vezet, hogy a hazai felsőoktatásban részt vevő nők ritkábban házasodnak és kevesebbet szülnek. 

Miközben a városháza az energiaárak miatt aggódik a fővárosi tömegközlekedés működése kapcsán, egy másik, legalább ennyire súlyos problémát mintha a szőnyeg alá söpörne. A sofőrhiány mértéke soha nem látott szintre ugrott a BKV-nál. A helyzet odáig fajult, hogy a társaság jelezte a városvezetésnek: ha nem avatkozik közbe, a budapesti lakosok ritkábban közlekedő és zsúfoltabb buszokra készülhetnek. A Világgazdaság cikke.

Egy héttel rövidebb lesz a szorgalmi időszak az ELTE BTK-n a növekvő rezsiárak miatt – írja a Telex a kar oktatóinak küldött levél alapján, amelyhez a portálnak sikerült hozzájutnia.

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság 2021-es megszűnésével a Hatóság valamennyi feladatkörét az alapvető jogok biztosa vette át. Bemutatjuk, milyen eljárásban vizsgálja a biztos a diszkriminációval kapcsolatos panaszokat.

Több mint 160 ezren vannak jelen közülük a munkaerőpiacon. A Világgazdaság cikke.

Ami biztos: szeptember 5-én, hétfőn nem tartják meg a korábban bejelentett munkabeszüntetést a mozdonyvezetők - olvasható a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) internetes oldalára péntek este kitett közleményben. A sztrájkot ebben az időpontban jogszerűtlennek nevező csütörtöki bírósági döntés után hozták ezt a döntést, ezzel azonban nem ér véget a hosszú hónapok óta tartó vasutas vita. A MOSZ nem zárja ki, hogy egy későbbi időpontban munkabeszüntetést kezd, ha a MÁV-csoport vezetése továbbra sem hajlandó kifizetni a március 9-én kötött megállapodás alapján a mozdonyvezetőknek járó pénzt. A vállalat vezetése szerint ők minden megállapodást betartottak, kifizettek.

Változásokban gazdag nappal indul az ősz Magyarországon: csaknem 400 ezer eddigi katázó kezd új életet, érkeznek az első emelt rezsiszámlák a háztartásokhoz, drágul az iskolai menza és a nyelvoktatás, és még a tojás ára is nő. Miközben többe kerül a bliccelés a fővárosban, az autópályákat egy magáncég fogja ezentúl üzemeltetni. A napi.hu összeállítása.

Az utolsó nyári sztrájktárgyaláson sem jutottak eredményre az azonnali béremelést követelő pedagógus-szakszervezetek a kormánnyal, így tanársztrájkokkal kezdőhet a tanév – derült ki kedden este, miután a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) távozott a tárgyalások helyszínéül szolgáló volt Emmi, immáron belügyminisztériumi államtikárság épületéből. A Mérce cikke.

Idén ősszel indul először a hét egyetemen meghirdetett, Z-szakként emlegetett természettudomány-környezettan tanári képzés, ám hiába a komoly reklámkampány, nem volt túl népszerű a képzés a jelentkezők között, írja az Eduline.