A Magyar Szociális Fórum csütörtökön közzétette statisztikai kimutatását arról, hogy hányan lelték halálukat fagyhalál következtében a mögöttünk hagyott télen.

Az öt országban jelenlévő közép-európai régió egyik legfontosabb logisztikai vállalatnál 2018. decemberétől folytak a bértárgyalások a munkáltató és a gépkocsivezetőket képviselő szakszervezet között.

 A legsúlyosabb jogsérelmeket, elsősorban az alapvető nemzetközi munkaügyi normákkal ellentétes intézkedéseket és az egyes kormányok részéről tapasztalt, a munkavállalók számára hátrányos lépéseket veszik számba a Nemzetközi Szakszervezeti Szövetség Páneurópai Tanácsa (ITUC-PERC) regionális előkészítő ülésén Budapesten. Az ILO 2019 júniusi konferenciáján ezek az ügyek is napirendre kerülnek.

A Magyar Szakszervezeti Szövetség felháborítónak tartja, hogy továbbra is folytatódik a titkolózás, a valóság elkenése a valódi magyar bérekről. A Központi Statisztikai Hivatal által kiadott 2019-es januári béradatok azt mutatják, hogy egy átlagos magyar dolgozó bruttó fizetése 343 és fél ezer forint volt. Ez azonban egy nagy átverés, mert inkább 274 ezer forintról kellene beszélnünk.

Budapest, 2019. március 29. – A Helyiipari És Városgazdasági Dolgozók Szakszervezete 2000 (HVDSZ 2000), mint a legtöbb kéményseprő szakembert tömörítő magyarországi ágazati szakszervezet, nem ért egyet a Kéményseprők Országos Szakszervezetének (KOSZ) nyilatkozatával, amelyben az Alkotmánybíróság (Ab) múlt heti, kéményseprési témában hozott döntését kommentálta. A HVDSZ 2000 szerint a kéményseprő-ipari szolgáltatást nyújtó magyar kisvállalkozások nem voltak monopolhelyzetben, az önkormányzatokkal kötött szerződéseik felmondása következtében pedig destabilizálódott helyzetük.

Az Országos Közszolgálati Sztrájkbizottság (OKSZ) által Orbán Viktor miniszterelnöknek 2019. március 20-án benyújtott sztrájkköveteléseket és tárgyalási kezdeményezést tartalmazó levélre a Sztrájktörvény 2. § (2) bekezdésében foglaltak alapján a kormány öt napon belül válaszolt. A március 25-én 18 óra 22 perckor érkezett levélben Szalay-Bobrovniczky Vince helyettes államtitkár a tárgyalások megkezdését megelőzően nyilatkozatot kér arról, hogy a sztrájkot kezdeményező szakszervezet rendelkezik a tisztviselők többségének felhatalmazásával.

A Hankook gyárában immár 9. napja tart a sztrájk, a híreket és a helyi kollégák küzdelmét olvashatjátok folyamatosan.

 Tűrhetetlen, hogy a Hankook Tyre Magyarország Kft., a magyar kormány egyik kiemelt stratégiai partnere lábbal tiporja a hazai törvényeinket, és semmibe veszi a dolgozók jogait. A cég működését 2012, az együttműködési megállapodás megkötése óta több tízmilliárdnyi közpénzzel – közvetlen juttatásokkal és adókedvezményekkel – támogatták, így végképp elfogadhatatlan, hogy a társaság nem hajlandó eleget tenni törvényes kötelezettségeinek.

A Zalai közlekedési szakszervezetek nyílt levele Bártfai-Mager Andrea  tárca nélküli miniszternek.

Sajnálattal veszi tudomásul a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ), hogy a munkavállalók egy jelentős csoportja nem tudott élni a hatályos szabályok szerinti törvényes jogával, vagyis a szolidaritási sztrájk lehetőségével. A konföderáció visszautasít minden olyan törekvést, amely az alapvető alkotmányos jogok korlátozását célozza.