A társasági szintű bértárgyalások – tulajdonosi felhatalmazások hiányában – megrekedtek átlagosan 5%-nál, ami a foglalkoztatási helyzet drámai romlásához is vezethet. Ezért munkavállalói oldalról feltétlen indokolt a tulajdonosi oldal mielőbbi bevonása: Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fórumának (KVKF) munkavállalói oldala képviseletében Dr. Fónagy János parlamenti államtitkár közreműködését kérte.

A Professzorok Batthyány Körének elnöksége javaslatot tett az MTA és az ITM vezetőinek, melyben vázolták a akadémiai  intézetek átalakításának egy lehetséges módját. Reményeik szerint a német Max Planck Társaságéhoz hasonló szervezeti megoldás mindkét fél számára tárgyalási alapot képez.

A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete (FDSZ) elnöksége mély felháborodását fejezi ki, amiért Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elvonta a Magyar Tudományos Akadémiától kutatóintézeteinek állami támogatását. A kormány érdemi egyeztetés nélkül, a törvényeket felülírva tartja vissza a jogosan járó pénzeszközöket. Ezen intézkedést nyílt politikai támadásnak, zsarolásnak tartjuk, amely bizonytalanságot kelt a dolgozókban, ellehetetleníti a hosszú távú kutatói tevékenységet és a normális működést.

 Több mint tízezer megváltozott munkaképességű ember foglalkoztatását segítette elő a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Széchenyi 2020 programból megvalósuló kiemelt projektje, amelyben 12 milliárd forintot fordítottak az egészségkárosodott emberek munkaerő-piaci helyzetének javítására.

A Közlekedési Munkástanácsok nyílt levele Varga Mihály pénzügyminiszternek

Tisztelt Miniszter Úr!

Az állami tulajdonú közszolgáltató társaságoknál, így a Volán portfólióban is 2017 márciusában 3 éves 30 %-ról szóló bérmegállapodás született. A 2017-re 13 %-ról, 2018-ra 12 %-ról, 2019-re 5 %-ról szóló bértömeg emelés szerepel a megállapodásban. A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) a béralku 2017. és 2018. évre vonatkozó emelését kedvezőnek tartotta, ám a 2019. évre rögzített 5 %-ot nagyon komoly fenntartásokkal fogadta el, bízva abban, hogy majd további bérfejlesztés lesz.

Az Európai Bizottsághoz fordul a Magyar Szakszervezeti Szövetség a munka törvénykönyvének a túlmunka szabályait érintő módosításai miatt, mert azok sérthetik a munkaidő-szervezés egyes szempontjairól szóló uniós irányelv rendelkezéseit.

Több tucat megállapodást kötött már a VDSZ az ágazatai területén a 400 órás önkéntes túlmunka alkalmazásának kizárásáról. Tájékoztatta a sajtót Székely Tamás a VDSZ elnöke.

A Dunaferr DV. Vasas Szakszervezeti Szövetség azonosul azzal az elvvel, hogy az értékteremtő, felelősségteljes és a nemzetgazdaság számára kiemelten fontos tevékenységet a tőke és a tőketulajdonosok ne értékeljék le. Követelésetek alapja: egyenlő értékű munkáért egyenlő bért!

A Mozdonyvezetők Szakszervezete figyelemmel kíséri az Audi Hungária Független Szakszervezet által szervezett munkabeszüntetést, melynek célja a 2019. évi bérmegállapodás megkötése, a piaci körülményeknek megfelelő alapbéremelés, az autóipari ágazatban regionálisan is versenyképes jövedelem elérése, a munka és a családi élet összeegyeztethetőségének kiharcolása, a béren kívüli juttatási rendszer nettó értékének megőrzése.

Az Audiban kiharcolt béremelés ugyanolyan zsinórmérték lesz a 2019-es magyarországi bérek emeléséhez, mint a Mercedesben elért eredmény - írja a Vasas Szakszervezeti Szövetség, melynek szolidaritási nyilatkozata itt olvasható.