A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ)  szerint, és ennélfogva munkavállalói optikán keresztül egyáltalán nem volt egy sikertörténet a mostani 3 éves bérmegállapodás a MÁV-Volán vállalatcsoportnál. Részben végtelenül belterjes volt az egész tárgyalási folyamat (ha egyáltalán beszélhetünk folyamatról), részben a gazdasági és a járványügyi körülmények tudatában is voltak komolyabb várakozások. Nézzük, mi is történt?

Hatékony, környezetkímélő és versenyképesen működő, egységes magyar vasút kialakítását, valamint vasútszakmai minimálbér rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete. A VSZ elvárja, hogy a közlekedés és az ágazatban dolgozók jövőjét a kormány – más országok gyakorlatához hasonlóan – a szakszervezetekkel közösen tervezze meg. A fiatalítást nem lehet tovább halogatni, hiszen egyre idősebbek a vasutasok – hívja fel a figyelmet a VSZ a holnapi Vasutasnap alkalmából írt közleményében.

Három BKV-s szakszervezet közösen szorgalmazza a cégnél a munkakörülmények  javítására összeállított program felgyorsítását. Az egyik aláíró, az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a járművek klímaberendezéseinek állapota egyenesen gyalázat. Jó néhány buszt az elviselhetetlen kánikulában is fűteni kell, mert különben megáll. Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük - írja közleményében az EKSZ.

 Vegyes indexálás helyett csak inflációkövetés, rokkantnyugdíjak, rugalmasság megszüntetése, nyugdíjjárulékplafon eltörlése – milliós nyugdíjak megjelenésének megteremtése, miközben a legkisebb nyugdíjak összege 28 500 forint, a bérek és a nyugdíjak közötti különbségek mértékadó növelése a nyugdíjak és a nyugdíjasok kárára. És ezt a sort hosszan lehetne még folytatni. Legalábbis a Nyugdíjas Szervezetek Együttműködési Tanácsa (Nyuszet) így látja a Fidesz kormányzásának elmúlt 12 évét.

Akár most el lehetne kezdeni a jövő évi minimálbér-emelési tárgyalásokat, az ehhez szükséges adatok ugyanis már rendelkezésre állnak – reagált a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke a KSH-nak a bruttó átlagkeresetről szóló legújabb jelentésére. Kordás László szerint nincs idő évekig fontolgatni a 200 ezres minimálbér elérését.

A Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége nevében július 1-je, a KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK NAPJA  alkalmából tisztelettel köszöntjük a Magyarország közigazgatásában dolgozó kormánytisztviselőket, köztisztviselőket és valamennyi munkavállalót!    

 Tisztelt Államtitkár Úr!

Ön 2021. június 15-én a PSZ számára írt levelében arról tájékoztat, hogy „a Kormány elindítja a Gazdaság-Újraindítási Akciótervét, a modern Magyarország történetének legnagyobb gazdasági programját, amely a gazdaság újraindításán túl az élet újraindításáról is szól.” Szeretnénk hinni abban, hogy ezekből a sikerekből az oktatás is részesülni fog, de a 2022-es választási év költségvetésének legnagyobb vesztese a közoktatás.

Győzött a munkavállalói összefogás Veresegyházán a GE Aviation gyárában! Egy nappal a határozatlan idejű sztrájk megkezdése előtt a VDSZ-nek sikerült megállapodnia a munkáltatóval.

 A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) felszólít minden pártot és politikust: tegyenek versenyképes ajánlatot, megalapozott ígéretet a pedagógusok, az oktatásban dolgozók bérének emelésére – ismertette a felhívást Szabó Zsuzsa elnök a PSZ 2021. június 14-én tartott tanévzáró sajtótájékoztatóján. Mint jelezte: a felhívást az tette szükségessé, hogy a jövő évi állami költségvetés sem tartalmazza a béremelést, miközben elindult a választási kampány. A pedagógusok bérét a mai napig a 2014-ben megállapított minimálbér alapján számítják: az akkor 101 500 forint volt, ma pedig már 167 400 forint. Vagyis a pedagógusok bérét több mint 60 százalékkal kellene emelni ahhoz, hogy a köznevelési törvényben eredetileg rögzített szintet elérje. A PSZ egyébként a jövő év elején fórumot szervez, melyre meghívja a választáson induló pártok oktatáspolitikusait, hogy minden oktatásban dolgozó választópolgár megtudja: miként képzelik az egyenlőtlenségeket újratermelő közoktatás átalakítását, a tanárképzés megújítását, a fizetések emelését, a pálya társadalmi megbecsültségének javítását.

Letöltendő szabadságvesztést szorgalmaz az Egységes Közlekedési Szakszervezet azok számára, akik a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőket bántalmazzák. A BKV buszvezetőit egyre több és egyre súlyosabb atrocitás éri, ezért a szakszervezet levélben kéri Pintér Sándor belügyminisztert, megfelelő intézkedéssel, ha kell, akár törvénymódosítási javaslattal gondoskodjon a járművezetők védelméről – írta közleményben az EKSZ, miután a napokban egy társaság megvert egy buszsofőrt a végállomáson, mert korábban érvényes jegy bemutatására szólított fel egy nőt.