A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) ellentmondásosnak tartja, hogy, amikor javában zajlik a Volánok átszervezése, egyesek sikertörténetként próbálják beállítani az átszervezendő régiós modellt. A KMSZ felteszi a kérdést, amennyiben ez igaz, akkor miért kell most újból átszervezni a közúti közösségi közlekedés struktúráját? Október 1-jétől már a hét regionális társaság összeolvadásával egy gigaméretű cég szolgáltat a közlekedési piacon.

Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) többször felhívta már a politika figyelmét, hogy az oktatási rendszer átalakítása, rövidtávú gazdasági érdekek céljainak alárendelésével nem történhet.

 A regionális közlekedési központok összevonása több mint 18 ezer munkavállalót érint, miközben nem készült sem a dolgozók, sem az utazók érdekeire figyelemmel hatástanulmány. Ami biztos: már ma is a bruttó 310-320 ezer forintos átlagfizetésért nem egyszer napi 12 órás munkaidőre kényszerítik a dolgozókat, s ez komoly aggályokat vet fel.

Sajnálattal vette tudomásul a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), hogy a parlament a szakmai kifogások ellenére is megszavazta a köznevelési törvény módosítását.  A szakszervezet úgy látja: az elfogadott módosítások tovább csorbítják az óvodák, iskolák szakmai autonómiáját, a szülők önrendelkezési jogát.

Egyetért a személyi jövedelemadó további csökkentésével a Magyar Szakszervezeti Szövetség, amiről az Állami Számvevőszék elnöke nyilatkozott. Javult ugyan a munkavállalók helyzete, azonban Domokos László szerint még mindig magas az adókulcs, még mindig megéri a jövedelem egy részét eltitkolni.

A Magyar Szakszervezeti Szövetség nyugdíjastagozatának határozott álláspontja, hogy az öregségi ellátásokat nem lehet csupán az inflációhoz kötni, mert a munka világából visszavonult szépkorúak jelentős szerepet vállaltak abban, hogy az ország most milyen gazdasági teljesítményre képes. Emiatt havi 23 ezer forintot vesznek ki a zsebükből azzal, hogy a nyugellátások összegének emelését csak az inflációhoz igazítják, s a bérek emelését, a GDP növekedését nem veszik figyelembe.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) 15 %-ban fogalmazza meg 2020-ra szóló bérigényét, ezért elfogadhatatlannak tartja a költségvetési törvényben meghatározott 8,5 %-os átlagkereset-fejlesztési szándékot.

A Közszolgálati Szakszervezetek Szövetségének Elnöksége és 13 tagszervezete nevében július 1-je, a

KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK NAPJA

alkalmából tisztelettel köszöntjük a Magyarország közigazgatásában dolgozó kormánytisztviselőt, köztisztviselőt és valamennyi munkavállalót!     

A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete fontosnak tartja a vasárnapi nyitvatartás módosításával kapcsolatos közvéleménykutatás elkészítését.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) érzékelve a közúti közösségi közlekedés regionális modelljének működési zavarait, tudomásul veszi az újabb strukturális átalakítást.


Ha Te is szeretnél a rabszolgatörvény ellen tiltakozni a Facookon és szeretnél egy ilyen keretet a profilképedre, akkor:
1. kattints a profilképedre
2. kattints a "keret hozzáadására"
3. írd be a keresőbe, hogy "Stop rabszolgatörvény"
4. húzással igazítsd a kívánt helyre
5. add meg, mennyi ideig akarod használni
6. fogadd el a változtatásokat

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ