Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezetek Szövetsége az elmúlt napokban, tárgyalásokat kezdeményezett a Nemzeti Fejlesztési Miniszternél, hogy annak végeredményeként a Volán szakmában 2017. január 1. napjával kezdődjön el az 50 %-os mértékű, 3 év alatt történő bérfelzárkóztatás végrehajtása.
A szolgáltatás vagy az érdekvédelem a szakszervezet fő feladata? Hogyan lehet vonzóvá tenni mindezt a munkavállalók számára? Ezekre a kérdésekre is keresték a válaszokat a Kiút Szakértői Csoport júniusi pódiumbeszélgetésén, amelyen különböző generációkhoz tartozó szakszervezeti vezetők osztották meg tapasztalataikat a résztvevőkkel.
Több helyről jelezték azt a problémát, hogy a KLIK vezetése 2016. június 27–28. között vagyonnyilatkozat kitöltésére kötelezte az intézményvezetőket és a helyetteseiket június 30-ai határidővel.
Szeptemberben folytatódnak a minimálbér-tárgyalások; a kormány célja, hogy a minimálbér-emelés mértéke a szociális partnerekkel való megállapodás eredményeként szülessen meg - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) testületi ülésén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint.
Elenyészően kevés az ellenőrzés – többek között ez is oka lehet annak, hogy egyre nő a munkahelyi balesetek száma. Most ezen változtatnának: a munkavédelmi törvényben rögzítik, hogy a korábbi ötven helyett már a legalább húsz munkavállalót foglalkoztató cégeknél is kötelező lesz munkavédelmi képviselőt választani – hívja fel a figyelmet Székely Tamás, a vegyipari ágazati szakszervezet (VDSZ) elnöke.
Az Országos Meteorológiai Intézet előrejelzése alapján, a várható magas napi középhőmérsékletre és az Országos Tisztifőorvos által kiadott I. fokú figyelmeztető jelzésre tekintettel a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkafelügyeleti Főosztálya (a továbbiakban: Munkafelügyeleti Főosztály) felhívja valamennyi munkáltató figyelmét a munkavállalók egészségének és biztonságának védelme érdekében szükséges megelőző intézkedések megtételére – írja a munkajog.hu.
Aggodalommal tölti el a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségét (KMSZ) az a folyamat, ami országszerte a városi közösségi közlekedésben zajlik. A városi önkormányzatok egyre kevésbé a Volán-társaságok jogutódjaival a Közlekedési Központokkal tervezik a jövőt. A szakszervezetek elhibázottnak tartják az utóbbi évek közlekedéspolitikáját, ami alapvetően előidézte ezt a sötétlő helyzetet.
Sokféle zajhatás ér bennünket naponta. Elég, ha csak kimegyünk az utcára, de ott vannak a mobiltelefonok vagy a fülhallgatók. Egy egész Európára kiterjedő kutatás szerint a magyarok egynegyede gondolja úgy, hogy hangos zajnak van kitéve a munkahelyén is. A zajnak ugyanakkor a halláskárosodás mellett komoly stresszkeltő hatása is van, hosszabb távon pedig ennek súlyos következményei lehetnek.
A brit szavazók többségének akarata okán, rövid időn belül számos kérdésben kell döntést hozni az Európai Unióban, és hazánkban is. Tisztázni kell az Egyesült Királyságban dolgozó honfitársaink tízezreinek, az ott tanuló diákoknak, vagy a hazánkban működő brit cégeknél munkát vállalók helyzetét, és azt, hogy milyen hatással lesz a britek Unióból történő kilépése a magyar gazdasági és szociális ügyekre.
Nem hagyjuk magunkat megfélemlíteni, nem hagyjuk, hogy a Vasas nap elmaradása miatti közös fényképezési akciónkat mondvacsinált ürügyekkel gátolják.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu