A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint, amennyiben nem folytatódóik a jármű-modernizációs program, nem lesznek versenyképesek a piacnyitáskor a Közlekedési Központok. 2010-ben a buszgyártással már korábban is kacérkodó magyar vállalkozások bejelentették, hogy újjáélesztik a magyar buszgyártást, és klaszterbe tömörültek.
A tűzoltók többsége nem szeretne túlórázni, hiszen a vonulós Tűzoltók kötelező alap munkaideje havi 204 óra, szemben más munkavállalók 168 órás munkaidejével. Első körben az így keletkező túlórákat kellene pénzben kifizetni, vagy szolgálati időben elismerve, munkaviszonyba beszámítani.
Áder János hivatala most arról tájékoztatta a Magyar Szakszervezeti Szövetséget, hogy az államfő az adótörvények módosításáról szóló törvénycsomagot „valamennyi szempontot mérlegelve" írta alá. Tehát nem vette figyelembe, hogy a cafetéria szabályainak változása miatt kétmillió munkavállaló érdeke sérül.
Megszaporodnak a munkahelyi balesetek és rosszullétek a hőhullámok idején, az alsóbb szintű vezetőkön múlik, mennyire emberien szervezik át a munkát. Az előírások helyenként életszerűtlenek, és nem is nagyon ellenőrzik a betartásukat – írja a Népszava.
Javul az ember szellemi és fizikai teljesítménye, ha ebéd után beiktat egy órányi pihenőidőt, sőt ha ez rendszeressé válik, az élettartamot is megnövelheti - mondta Szeles Gábor háziorvos az M1-en az MTI híre szerint.
A Business Insider szerint egyre gyakoribb a szívroham a húszas és a harmincas éveikben járó bankárok és brókerek között, annak ellenére is, hogy egy 2013-as eset miatt a bankok megígérték, hogy kevesebb stresszt helyeznek a fiatal alkalmazottakra és gyakornokokra. Az utóbbi évtizedben a harminc évnél fiatalabb pénzügyi dolgozók körében 10 százalékkal nőtt a szívroham előfordulása – írja az Origo.
Az EVDSZ tagszervezetei határozottan tiltakoznak az ellen, hogy a munka világát, a jövedelmi viszonyokat döntően meghatározó jogi normákat a kormány egyoldalúan terjesztette elő az Országgyűlés számára. Az érdemi szociális párbeszéd teljes mellőzésével meghozott és a munkavállalói érdekeket súlyosan sértő törvényváltozás során kialakult helyzet számunkra elfogadhatatlan.
Több mint harminc fokot mértek a héten a felújított hármas metró szerelvényében. A többi tömegközlekedési járművön sem jobb a helyzet, sőt, a buszok fülkéjében akár 50 fok is lehet a hőmérséklet – ez utóbbit Nemes Gábor, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke tette hozzá az ATV Startban.
A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége (KSZOSZ) szerint a hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők leterheltségét, és a baleseti kockázatot.
Az éjszakai baglyok, akik szeretnek inkább sokáig fennmaradni és későn kelni, nagyon eséllyel halnak meg hamarabb, mint azok, akiknek természetes hajlamuk van a korai kelésre. Lehet, hogy a munkáltatóknak engedniük kellene a későbbi munkakezdést az ilyen emberek számára? A Piac és Profit cikke
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu