A Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. megállapodás iránti elkötelezettsége és együttműködése továbbra is adott a kollektív szerződés megkötése és a sztrájkhelyzet mielőbbi megszűntetése iránt. A jelenleg kialakult helyzet nem szolgálja a közös érdekeinket, mivel üzleti károkat okoz és a makói gyárunk versenyképességét is rontja.

24 órás sztrájk lesz holnap, február 24-én, szerdán délután 2 órától, másnap délután 2 óráig a Continental makói gumigyárában – közölte a Makói Gumiipari Szakszervezet és a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség.

A Magyar Orvosok Szakszervezete üdvözli azt, hogy a több évtizedes hálapénz rendszer végre felszámolásra kerül, és ezzel párhuzamosan az orvosok bérrendezése is megkezdődik az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C. törvényben foglaltak szerint. Ugyanakkor továbbra is hangot kell adnunk számos aggodalmunknak.

Kiáll a sztrájkra készülő makói gumigyári dolgozók mellett a Magyar Szakszervezeti Szövetség. A MASZSZ nemcsak elvi szolidaritásáról, hanem szükség esetén egyéb támogatásáról is biztosítja a Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. – makói gumigyár – munkásait és a munkavállalók jogaiért küzdő Makói Gumiipari Szakszervezetet (MGSZ), valamint a Gumiipari Szakszervezeti Szövetséget (GSZSZ).

Gyöngyösön, az egyszer használatos orvosi eszközöket gyártó B Braun Medical Kft-nél február 16-án sztrájkbizottságot alakított a Vasas Szakszervezeti Szövetség helyi szervezete.

Kiemelkedően hosszúnak számító, nyolcórás sztrájk lesz holnap – február 20-án, szombaton –, a túlóraként is elrendelt délelőtti műszak teljes idején a Continental makói telephelyén, miután a mintegy 150-200 dolgozó részvételével rendezett kétórás figyelmeztető munkabeszüntetés sem hozott változást.  A gumigyári dolgozók tiltakoznak a számukra kedvezőtlen módon megváltoztatott munkakörülmények, egyebek között a túl sok túlóra és a tíz évnél hosszabb ideje ott dolgozók plusz juttatásainak elvétele ellen.

Tisztelt Vezetők!

 Jelenlegi életünk legnagyobb egészségügyi, társadalmi és gazdasági sokkhatásának következményeivel nézünk szembe.

 Az elkövetkező évben a sürgősségi helyreállítási szakaszban meghatározott politikai menetrendnek mély társadalmi-gazdasági következményei lesznek, amelyek jóval a világjárvány vége után is meghatározzák majd gazdaságunk szerkezetét. Nem engedhetjük meg ugyanakkor magunknak, hogy az egyik válságot úgy kezeljük, hogy közben figyelmen kívül hagyjuk a másikat, azáltal, hogy a COVID válság „serpenyőjéből kiugrunk” az „éghajlati válság tűzébe”.

 

Orbán Viktor miniszterelnök, valamint a legújabb videójában fergeteges gazdasági növekedést jósolt Varga Mihály pénzügyminiszter figyelmébe is ajánlja a Magyar Szakszervezeti Szövetség a méltányos minimálbérekért és a kollektív tárgyalási rendszer javításáért – is – indított nemzetközi kampányt, amelyhez a MASZSZ is csatlakozott. Az EU-s tagállamokban a munkavállalók legalább 70 százalékára érvényes munkahelyi kollektív szerződés az elvárás, Magyarországon ez jelenleg legfeljebb 20 százalék.

A makói gyárunkban a kollektív szerződés megújítása 2020 júliusában vette kezdetét és három szakszervezet, az MGSZ (Makói Gumiipari Szakszervezet), az MTSZSZ (Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervzete) és a CDFSZ (Contitech Dolgozók Független Szakszervezete) együttműködésével folytatódtak az egyeztetések a tavalyi év végéig, amikor a MGSZ (Makói Gumiipari Szakszervezet) visszalépett a tárgyalásoktól, majd idén februárban sztrájkbizottságot alakított. Új kollektív szerződés a fent megnevezett három szakszervezet és a munkáltató közös megállapodásának eredményeként jöhet létre.

Kétórás figyelmeztető sztrájkot hirdettek holnapra – február 17-én délre - a makói gumigyár dolgozói. A Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. telephelyén végső eszközként így tiltakoznak munkakörülmények ellen. A vezetőség közölte az eseményt szervező szakszervezettel, hogy a sztrájkolókat a munkabeszüntetés idejére kiutasítja a gyárból.