Megjelent az Eurostat, halálos kimenetelű munkahelyi baleseteket számba vevő statisztikája, az EU 28 tagállamára és a partnerországokra kiterjedően. A legutóbbi, 2014-es alapján hazánk a középmezőnyben állt, számos régiós országnál, sőt még Ausztriánál is kedvezőbb adatokkal – írja a napi.hu.
A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint a Volán-társaságok összevonása előtt a cégcsoport tevékenységének egyik legnyereségesebb szeletének számított a távolsági buszközlekedés. Húzó ágazat volt, azóta nagyot fordult a világ. Egy rosszul értelmezett és túldramatizált MÁV - Volán párhuzamos közlekedés jegyében mintegy tíz éve megkezdődött a távolsági buszközlekedés leépítése. 2009-ben Győrből Budapestre 11 járatpár szűnt meg.
A figyelmetlenség miatt történik a kivizsgált munkabelesetek 67 százaléka - mondta Simon Attila, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatorna csütörtök esti műsorában.
A Nemzetgazdasági Minisztérium Munkavédelmi Főosztálya felhívást tett közzé a méh- és darázscsípés veszélyeivel kapcsolatban – írja a kamaraonline.hu.
Általános iskolásoknak szóló interaktív munkavédelmi leckékkel és kisfilmekkel segíti a pedagógusok munkáját az Európai Munkavédelmi Ügynökség. A munkavédelmet a gyerekeknek játékosan bemutató oktatási segédanyagok a tanév elején jutottak el az ország általános iskoláiba, az április 28-i Munkavédelmi Világnap alkalmából rendezett szemináriumokon pedig a pedagógusok bővíthetik tovább ismereteiket a munkavédelemről és arról, hogy miként integrálhatják az EU számos országában már sikeresen alkalmazott munkavédelmi tananyagot az órákba, foglalkozásokba – írja a csalad.hu.
Valóban lehet hatékonyabb a home office az irodai környezetnél? Ha igen, vajon miért ódzkodnak tőle a munkáltatók?
Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) felháborítónak és elfogadhatatlannak tartja a Munka törvénykönyvének újabb változtatását, amely lehetővé tenné a munkáltatónak, hogy akár három évre emelje a munkaidőkeret számítását. Ez nem más, mint egy rabszolga törvény!
Mint ahogy azt korábbi közleményünkben tudattuk a közelmúltban egy új kéményseprő-ipari szolgáltató vállalat került megalapításra mely országos lefedettséggel bír. A Társaság tulajdonosi háttere igencsak szövevényes és meglepő módon szoros összefüggés található a Társaság és a Katasztrófavédelem közt. A napokban megbízható forrásokból értesültünk arról, hogy a szóban forgó Társaság már munkavégzést is folytat, annak ellenére, hogy a BM OKF Hatósági Osztályának kéményseprő-ipari szolgáltatókról vezetett nyilvántartásába még felvezetésre sem került, arról már nem is beszélve, hogy a jogszabályok által többek között előírt eszköz- és műszerparkkal, honlappal, ügyfélszolgálattal, stb. sem rendelkeznek. A minap Szervezetünk birtokába kerültek olyan bizonyítékok is, melyek alátámasztják, hogy a Társaság megbízásából a katasztrófavédelem alkalmazásban lévő munkavállalók, főmunkaidejükben, a katasztrófavédelem által biztosított és adófizetői forintokból vásárolt formaruhában, eszköz- és műszerparkkal, autóval, végeznek kéményseprő-ipari tevékenységet "közületek" részére.
Jól működő polgári demokratikus jogállam nem létezhet a kormánytól független, az érdekeltek szabad akaratából létrehozott, fenntartott és működtetett civil szervezetek nélkül! A civil szervezetek nélkülözhetetlenek egy olyan országban, amelyben a hatalomgyakorlás a fékek és ellensúlyok rendszerére épül - teszi ismét egyértelművé a Pedagógusok Szakszervezete, miként erre már a 2017. január 31-én kiadott közleményében is felhívta a figyelmet.
Bíróság elé citálták azokat a munkásokat és szakszervezeti aktivistákat, akiket a japán Suzuki multinacionális vállalat indiai telepén, a Maruti-Suzuki manesar-i gyárában letartóztattak, megvádoltak és kapcsolatba hoztak olyan 2012-es incidensekkel, amelyek során egy menedzser meghalt.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu