Kongatják a vészharangot a pedagógus szervezetek. A munkaterhek itt a legnagyobbak Európában, a végzett tanárok kétharmada két éven belül örökre búcsút int a szakmának. A kormány reakciója erre: oldják meg az iskolák. Ez történik éppen, ezért lesz padlón az oktatás, mondta a pedagógusszakszervezet alelnöke.

Kis odafigyeléssel és nyitottsággal szinte bármelyik vállalatnál lenne mód megváltozott munkaképességű kollégák foglalkoztatására. Bár már most is vannak jó példák, azonban még mindig nagyon sok a fejlődési és bővülési lehetőség ezen a téren. Az ország vezető HR szolgáltatójaként a Prohuman úgy látja, hogy sok területen a munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok számára is megoldást jelenthet mindez, miközben előnyös az egyénnek, számos értéket hoz a kollegiális közösségnek és társadalmi hatása sem elhanyagolható. A Piac és Profit cikke.

A civilek elleni rendelet célja, hogy a polgárokat és a szervezeteket megfélemlítsék, és manipulálják a fideszes szavazókat, mintha ezekkel a szervezetekkel valamilyen gond lenne.

A "felesleges" tartalmakat törölni kell a pedagógusok egyetemi felkészítéséből. A nyelvoktatási stratégiából pedig egy másfél oldalas alfejezet lett – olvasható a Népszavában.

A munkavállalók azokhoz a vállalatokhoz maradtak hűségesek a járvány után is, amelyek megfelelő támogatást nyújtottak számukra, és elmenekültek onnan, ahol ezt nem kapták meg. Aki pedig a kilépés gondolatával kacérkodtak akár már hosszabb ideje, azoknak a járvány komoly lökést jelentett. 

Nagy Erzsébet országos választmányi tag szerint ebben az esetben nehéz olyan bértárgyalásokat folytatni, amelyekből tisztességes megbízási díjak jönnének ki a pedagógusok számára. Ráadásul a táboroztatás most azért is fajsúlyos dolog, mert a szülők jelentős részének elfogyott a szabadsága a digitális oktatás alatt.

A szakszervezetek szívesen vennék, ha a Videotonhoz hasonlóan más cégek is letesztelnék, kialakult-e a koronavírussal szembeni védettség a beoltott dolgozóknál. Hogy lesznek-e követők, az a költségek miatt erősen kérdéses – olvasható a 24.hu-n.

2020. március 16-ától sok más országhoz hasonlóan a koronavírus-járvány miatt Magyarországon is bevezettéka digitális oktatást az általános és középiskolákban. Az átállás azonban nem ment mindenhol zökkenőmentesen. Még a legjobban felszerelt iskolákban is voltak fennakadások, ezért nem csoda, hogy azokban az intézményekben, ahová zömmel halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) diákok járnak, ez még nagyobb kihívás elé állította az oktatás összes szereplőjét. Utánajártunk, hogyan zajlott a digitális oktatás a HHH-s gyermekek körében, milyen problémákkal kellett szembenézniük, és milyen hosszútávú hatásai lehetnek a digitális oktatásból való kimaradásnak. Az átlátszó cikke.

Folyamatosan csökken az EU-ban a korai iskolaelhagyók száma, Magyarországon azonban még ebben is van hova fejlődni, ha szeretnénk elérni a 2030-ra kitűzött Uniós célokat – írja az Eduline.

Súlyos következtetésekre jutott az első magyarországi felmérés, amely a koronavírus-járvány hatásait kutatta a gyerekek mentális egészségére. A bezártságot szinte minden család megsínylette: a szülők fele szerint romlott gyermekének mentális, lelki állapota. De az állam által egyébként is magukra hagyott sérülékeny csoportok gyermekei különösen megérezték a járvány több mint egy évét – írja a Mérce.