A legtöbb munkahelyi baleset Budapesten és a középvállalatoknál történt az első negyedévben. Amennyiben viszont egy zalai kiscégnél dolgozik, nagy esélye volt, hogy megúszta sérülés nélkül az év első három hónapját – írja a napi.hu.
Az egyik legveszélyesebb ágazat továbbra is az építőipar, ezt a munkavédelmi ellenőrzések tapasztalatai is alátámasztják. A vizsgált id
„Egyenes úton halad az a fajta korrekt partneri viszony, amit szeretnénk a társkonföderációkkal kialakítani. Mindenkinek ez az érdeke. Ebben a megváltozott gazdasági és jogszabályi környezetben erőt ad, ha képesek és készek vagyunk összefogni. A Liga tagszervezeteinek egységes az igénye a konföderációk összefogására” – mondta a Liga új elnöke. Doszpolyné Mészáros Melinda szerint két út áll a szakszervezetek előtt: vagy elindulnak abba az irányba, hogy megtalálják újra a közvetlen kapcsolatot a munkavállalókkal és ez kölcsönös igényként megjelenik, vagy beigazolódik az, ami a távprognózisokban is szerepel és elveszítik a támogatást. „Hogy ez ne következzen be, nagyon sokat kell még közösen dolgoznunk” – tette hozzá.
Az elmúlt hetekben az OEP megszüntetésétől volt hangos a sajtó. Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) is hangot adott aggályainak a kormány ezen lépésével kapcsolatban.
2016. június 2-án a KKDSZ elnökségének döntése értelmében Papp Katalin Alelnök Asszony vett részt a Kulturális Ágazati Érdekegyeztető Tanács ülésén.
Eltérően értékelik a kormány által a parlamentnek csütörtökön benyújtott új cafeteria szabályokat a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórum (VKF) munkavállalói oldalának képviselői.
A napokban tartotta éves rendes küldöttgyűlését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ).
2016-ban a magyar minimálbér bruttó értéke 111 000 Ft, nettó tartalma 73 815 Ft, az államnak fizetendő adó és járulék 68 820 Ft. A munkaadó összes bérköltsége 142 635 Ft. 2009-ben a bruttó 71 500 Ft, a nettó 57 815 Ft, az államnak fizetett 39 588 Ft, a munkaadói összköltség pedig 97 403 Ft volt. Hét év alatt a nettó 27,7 %-kal, a bruttó 55,2 %-kal, az államnak befizetett rész 73,8 %-kal, a munkaadói összes költség pedig 46,4 %-kal nőtt. Az "állami mohóság" 2011-2012. között 32,4 %-kal megugrott!
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) hivatkozva a Volán-buszok átlagéletkorát érintő kedvezőtlen véleményekre, nyílt levélben hívja fel a szaktárca figyelmét a jármű-modernizáció szükségességére.
A munkást is büntethetővé tenné a kormány, ha megszegi a munkavédelmi szabályokat. A jelen szabályozás szerint csak az a munkás büntethető hatóságilag, aki irányító pozcióban van - a kormány módosítója kiterjesztené a büntethetőséget mindegyik munkásra – írja a munkajog.hu.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu