2015. december 31-ével megszűnt a korkedvezményes nyugdíj szerzésének jogosultsága. Az autóbuszvezetők addig megszerzett korkedvezményre jogosító ideje azonban érvényben maradt. A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint, ami heves felháborodást váltott ki, az a töredék idők elvesztése. Az autóbuszvezetők 10 év után 2 év, majd öt évente 1 év korkedvezményre voltak jogosultak. A korkedvezmény lehetőségének megszűntetésével, azok alaposan sérültek, akiknek egy-két év hiányzott a korkedvezményt biztosító 5 év megszerzéséhez. A fokozódó elégedetlenséget a döntéshozók azzal szerelték le, hogy hamarosan egy új rendszerű és új szellemiségű korkedvezmény lép a régi helyébe.
Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés és a Dura Stúdió Kft. meghirdeti a Dura László diplomamunka pályázat 2017-et. Részletek
Veszélyben vannak azok, akik naponta több órát töltenek egy helyben üléssel, figyelmeztet egy új tanulmány, mivel a túl sok üldögélés megnövelheti a krónikus betegségek, köztük a rák, a diabétesz és szívbetegségek kialakulásának kockázatát – írja a Házipatika.
A tavalyi adatokhoz hasonlóan az idei első negyedévben 4646 munkabalesetről érkezett bejelentés a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkavédelmi főosztályához – olvasható az ezzel kapcsolatos kiadványban. Munkavégzés közben 22-en vesztették életüket, közel 80-an pedig súlyos, akár csonkolásos károsodást szenvedtek el. Az ágazatok közül a gépipar volt a leginkább balesetveszélyes: a január-márciusi időszakban itt 950 munkabaleset történt – írja a Magyar Idők.
A Rezidensek és Szakorvosok Szakszervezete (ReSzaSz) üdvözli a kormány bátorságát és őszinteségét az egészségügy helyzetét feltáró tanulmánnyal kapcsolatban.
A Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) tagjai egyre gyakrabban kérdik: mi van az üzemi tanácsokkal?
2017 május 16-i hatállyal a LIGA Szakszervezetek kizárta soraiból a korábban még kabaláinak tartott kéményseprőket.
Az elmúlt öt évben Magyarország kormánya 32 különböző bér- és jogállási intézkedéssel szétzilálta a közszolgálatok korábbi áttekinthető rendszerét, amely minden szakterület és azon belül minden foglalkoztatási csoport munkavállalói helyzetét, előmenetelét, minősítését, továbbképzését kiszámíthatóan szabályozta. Az előzetes egyeztetések nélkül hozott, ellentmondó, a jogi bizonytalanságot fokozó változtatások nem alakítottak ki a társadalom céljait eredményesen szolgáló új rendszert. Fél évtized alatt mindössze négy szakterület életpálya modellje került bevezetésre, és ezek sem minden szempontból megfelelőek. Továbbá ezen ágazatokban sem terjed ki az életpálya és a bérrendezés a gazdasági, műszaki, adminisztratív és különböző háttérfeladatokat ellátó dolgozókra, a fegyveres testületek közalkalmazottjaira.
A kaliforniai Worksafe nonprofit szervezet tanulmánya szerint a Tesla fremonti üzemében a dolgozók sokkal nagyobb arányban szenvednek munkahelyi baleseteket, mint az ipari átlag – írja az autopro.hu.
Alig volt javulás a munkavédelmi szabályok betartásában az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest Magyarországon, az ellenőrzött 3853 munkáltató 77 százalékánál találtak szabálytalanságot az ellenőrök - ismerteti jelentésében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkafelügyeleti főosztálya a tárca honlapján.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu