Bár az érdekvédelmi munka a szakszervezetek mindennapi munkája, azonban ezek ágazatonként nagyon eltérő súllyal jelentkeznek. A napi munkák, segítségnyújtás mellett fontos, hogy a jövővel is foglalkozzunk, illetve áttekintsük, mások hogyan csinálják az unió országaiban , illetve, hogy a mindennapok problémáinak megoldásai mellette a jövőre is tegyünk javaslatokat. Ehhez segített hozzá az Unió GINOP-3-3-5-18 számú 2018-ban megjelen felhívása, amely az érdekképviseleti szervezetek számára nyújtott lehetőséget, hogy egy pályázat keretében feltárják az ágazatukban jellemző folyamatokat, itthon és külföldön, a statisztikák fényében is értékeljék a helyzetet, dolgozzanak ki jobbító javaslatokat , és a tapasztalatokat egy kísérleti projekt keretében is bemutassák. Szervezetünk a Független Egészségügyi Szakszervezet az egészségügyi és szociális ágazatban próbált mélyebben utánajárni a hiányt meghatározó okoknak , a pályaorientáció erősítésével hozzájárulni a szakmák népszerűsítéséhez, és a javaslatokkal pedig elérni a jövőbeni változásokat. A projekt során jobban megismertük a munkavállalókat befolyásoló tényezőket, egy olyan időszakban ,amely soha nem látott terhet rótt az egészségügyi és szociális ágazatra.

Nőttek a jövedelmi egyenlőtlenségek, és szinte az élet minden területén rosszabbul jártak a társadalom peremére szorult vagy tőlük alig jobb helyzetben lévő, egyébként is sérülékeny csoportok a koronavírus-járvány miatt: jobban támadta őket a vírus, kevésbé voltak hajlandók oltakozni, nagyobb valószínűséggel veszítették el az állásukat, és a megnövekedett nyomás nagyobb lelki terhet rótt rájuk. A Qubit írása.

Tegnap este egy időben számolt be az RTL klub és az ATV híradója arról, hogy a Paks II bővítésén dolgozó munkások közül akár 150-et is elbocsáthat a projektet bonyolító Roszatom egyik alvállalkozója. Több dolgozó is arról számolt be, hogy már 1,5-2 hónapja nem kapnak fizetéseket, akár 500-600 ezer forintos hátralékot is felhalmozva. A Mérce cikke.

Kedden is folytatódott a tanársztrájk. Újabb intézmények dolgozói kapcsolódtak be a tiltakozásba, de nem értek véget a február óta tartó polgári engedetlenségi akciók sem – írja a Népszava.

Ha nem oldják meg a hazai egyedi gyógyászatisegédeszköz-gyártók gondjait, az a betegeknek nehezíti majd meg a hozzáférést az eszközökhöz. A jelenlegi rendszer fenntarthatatlan, a gyártók csődközelbe kerültek. 

A kilenctől ötig tartó irodai munkavégzés ideje lezárult, és a főnökök feladata is megváltozott. A legjobb vezetők nem menedzselnek, hanem támogatnak és igazgatnak.

Tegnap kezdődött az iskolai dolgozók határozatlan idejű sztrájkja, melyet a Mérce percről-percre közvetített. A pedagógusok munkabeszüntetéssel tiltakoztak az oktatási rendszert kiüresítő kormányzati politikák, az érdekvédelmi szervezetek követeléseinek semmibevétele és a pedagógusok alacsony állami megbecsültsége ellen. A sztrájkolók mellett több ezer diák is utcára vonult Budapesten, valamint tanárszakos hallgatók is hallatták hangjukat az Emberi Erőforrások Minisztériuma előtt, vidéken pedig Székesfehérváron, Pécsen és Szegeden is voltak megmozdulások. A Mérce a tegnapi akcióról, a sztrájk folytatásáról illetve a sztrájkolókkal szembeni lehetséges retorziókról kérdezte Nagy Erzsébetet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) országos választmányi tagját.

Gulyás Gergely köszönetet mondott a tanárok 87 százalékának, akik adatai szerint nem vettek részt a mai sztrájkban. Kiemelte azonban, hogy tanárok követeléseit jogosnak tartják. Szabó Zsuzsa, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke úgy reagált: nagyon örül a miniszter kijelentésének. 

Az öt magyar szakszervezeti konföderáció támogatásáról és szolidaritásáról biztosítja Ukrajna népét és az ukrán szakszervezeteket a függetlenségükért és a szabadságukért vívott harcban, jelentették be március 15-én szakszervezeti vezetők a Mérce élő videójában.

Miért nem érdemes előrébb sorolni a jelentkezési lapon azokat a középiskolákat, ahová egészen biztosan bekerültök majd? Miért nem jó döntés, ha a legszimpatikusabb iskolát egy gyengébben sikerült szóbeli után a listátok végére száműzitek? És hogyan működik a középiskolai felvételi algoritmus? Az Eduline cikke.