A Nem Adom Fel Alapítvány Léleköntő Programja autizmussal és ADHD-val élő gyermekekkel és azok családjainak igyekszik segítséget nyújtani a mindennapokban. A napidoktor.hu írása.

Forgó Betti évtizedek óta dolgozik független taxisként – ahogy a köznyelvben mondják negatív felhanggal, hiénaként -, és korábban számos alulról induló megmozdulásban vállalt szerepet. Szervezőként vett részt az 1990-es taxisblokádban és a 2016-os Uber-ellenes taxis tüntetéseken. A 2015-ös migrációs válság idején pedig taxisok által összegyűjtött adományokat vitt el társaival a déli határnál szolgálatot teljesítő rendőröknek és katonáknak.

A közszféra állásportálján, a kozigallas.hu-n március 31-én 279 oldalon keresztül sorakoztak a betöltetlen állások, összesen 2787 munkalehetőséget kínáltak az intézmények.

A munka és a gyereknevelés összeegyeztetése még talán sosem volt olyan nehéz, mint a jelenlegi helyzetben. Még akkor is, amikor az is iskolás, óvodák és bölcsődék nyitva voltak és a vállalatoknak sem kellett ekkora zavarral szembenéznie, a nők 64 százaléka, a férfiaknak pedig 45 százaléka mondta egy korábbi felmérésben, hogy nehézségekbe ütköznek a családi élet és a munka összehangolása során. A Pénzcentrum cikke.

A zenekar reméli, hogy a nyár végén, az ősz elején már múlt időben beszélhetünk a járványról. Koncertjeikre meghívják az egészségügyi dolgozókat, a rendőröket, mentősöket, pedagógusokat – írja a Fidelio.

„Vegyesen kezeljük a helyzetet. Olyan is van, aki majdhogynem szkafanderben dolgozna. Én a negyvenes éveimben járok, és a korombeli kollégákhoz hasonlóan én sem félek igazán. Amit lehet, megteszünk: az előírások szerint fertőtlenítjük a kezünket munka közben, a végállomásokon, kerüljük a kézfogást, a személyes konktaktust, de ezt sok esetben nem tudjuk betartani: ha olyat akarok mondani, ami csak a kollégára tartozik, akkor odahajolok hozzá” – mesélte a g7.hu-nak Sándor, aki másodállásban busz- és villamosvezetőként dolgozik a BKV-nál.

Munkahelyet váltani kicsit olyan, mintha útelágazáshoz érnénk. Dönteni kell: jobbra vagy balra induljunk tovább? Ha nem könnyű a döntés, esetleg hosszúra nyúlik a dilemma, vagy más miatt késlekedünk, könnyen sodródhatunk bele egyfajta depresszív spirálba. Lauter Adrienn tanácsadó szakpszichológust kérdeztük a témában, hogy milyen megküzdési stratégiákat ajánl ezekre az esetekre – írja a HVG.

A koronavírus elleni harcban az egyik legfontosabb fegyver az izoláció, azaz, hogy ha lehet, minél kevesebbet érintkezzünk embertársainkkal, így segítve a járvány kontrollálását. Ez viszont értelemszerűen azzal jár, hogy a megszokott személyes interakciókat mellőznünk kell. Tehát nem találkozhatunk családtagjainkkal, szeretteinkkel, barátainkkal. De ez nem jelenti azt, hogy totálisan meg kéne velük szakítani a kapcsolatot! Sőt, ilyenkor, a nehéz időkben még fontosabb, hogy rendszeresen kommunikáljunk velük, így erősítve és bátorítva egymást – írja az Origo.

A hosszú ideig tartó karanténban hullámokban jöhet a szorongás, depresszió, ingerlékenység, de meg lehet velük küzdeni. Segít, ha másokon segítünk, de óvakodjunk a rossz megküzdési módoktól. Szondy Máté klinikai szakpszichológus felsorolt egy sor jót, és emlékeztetett: a világjárvány mindenkit ráébreszt, hogy az élet tele van bizonytalansággal, amivel azonban megtanulhatunk együtt élni – írja a HVG.

Az egészségügyi dolgozók nem tudják elkerülni, hogy kapcsolatba kerüljenek fertőzött betegekkel, így nekik mindenképpen szükséges a maszk viselése a jelenlegi járvány idején is. Sok szép összefogásra láthatunk példát az interneten, többen vállalják, hogy ingyenesen készítenek maszkokat az egészségügyi intézmények munkavállalóinak.

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ