A városi közösségi közlekedés napjainkban nehéz időket él meg. A Közlekedési Központok megalakulásával jelentősen megváltozott az önkormányzatok (mint megrendelők) és a Volán-cégek (mint szolgáltatók) viszonya. A korábbi, együttműködésen alapuló, a közös felelősségvállalás mentén kialakult kapcsolatot számos érdekellentét árnyékolja be. Az önkormányzatok egyre nehezebben tudják kiegyenlíteni a szolgáltatások ellenértékét, a Közlekedési Központok pedig egyre küzdelmesebben tudják kielégíteni a differenciálódó igényeket. A korábban megegyezésre törekvő partnerek, most egymást hibáztatják a szolgáltatások színvonalának esetleges csökkenéséért.
A kiállhatatlan főnökök vagy az intrikus kollégák nemcsak megkeserítik az életünket, de csökkentik a produktivitásunk és az empátiánk, sőt még szívinfarktust is okozhatnak - derül ki a pszichológiai szakirodalomból. Ha nyolc méteren belül ülünk egy ilyen alaktól, nem árt résen lenni: nagy az esélye, hogy átvesszük a rossz viselkedésmintát – írja a Piac és Profit.
A modern és trendi iroda említésekor sokaknak a babzsákon üldögélő, a munkát pingpongozással megszakító munkavállalók jutnak eszébe. Pedig nem ez teszi csak emberközpontúvá az irodákat. Bármilyen elrendezésű és kialakítású munkahelyről is legyen szó, igazán az az iroda emberközpontú, amelyet megfelelő bútorokkal rendeztek be. A jó székben ülve nem fáradnak el olyan gyorsan a dolgozók, az asztallapja pedig felemelhető, hogy akár állva is végezhessük a munkát. A cégek nem szívesen áldoznak még ezekre a „luxus” dolgokra, pedig a dolgozók hatékonyabban végezhetik munkájukat igényeiknek jobban megfelelő környezetben – írja a Portfolio.
Az Értelmiségi Szakszervezeti Tömörülés (ÉSZT) örömmel értesült, hogy Palkovics államtitkár úr magáévá tette az „egyenlő munkáért járó értékarányos, lehetőség szerint egyenlő juttatás követelményének" elvét. Azt azonban nem értjük, hogy miért pont a minisztériumi főosztályvezetők és osztályvezetők bérével méri össze a Budapesti Műszaki Egyetemen dolgozó, magasan kvalifikált egyetemi oktatók bérét?!
Megjelent az Eurostat, halálos kimenetelű munkahelyi baleseteket számba vevő statisztikája, az EU 28 tagállamára és a partnerországokra kiterjedően. A legutóbbi, 2014-es alapján hazánk a középmezőnyben állt, számos régiós országnál, sőt még Ausztriánál is kedvezőbb adatokkal – írja a napi.hu.
A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint a Volán-társaságok összevonása előtt a cégcsoport tevékenységének egyik legnyereségesebb szeletének számított a távolsági buszközlekedés. Húzó ágazat volt, azóta nagyot fordult a világ. Egy rosszul értelmezett és túldramatizált MÁV - Volán párhuzamos közlekedés jegyében mintegy tíz éve megkezdődött a távolsági buszközlekedés leépítése. 2009-ben Győrből Budapestre 11 járatpár szűnt meg.
A figyelmetlenség miatt történik a kivizsgált munkabelesetek 67 százaléka - mondta Simon Attila, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatorna csütörtök esti műsorában.
A Nemzetgazdasági Minisztérium Munkavédelmi Főosztálya felhívást tett közzé a méh- és darázscsípés veszélyeivel kapcsolatban – írja a kamaraonline.hu.
Általános iskolásoknak szóló interaktív munkavédelmi leckékkel és kisfilmekkel segíti a pedagógusok munkáját az Európai Munkavédelmi Ügynökség. A munkavédelmet a gyerekeknek játékosan bemutató oktatási segédanyagok a tanév elején jutottak el az ország általános iskoláiba, az április 28-i Munkavédelmi Világnap alkalmából rendezett szemináriumokon pedig a pedagógusok bővíthetik tovább ismereteiket a munkavédelemről és arról, hogy miként integrálhatják az EU számos országában már sikeresen alkalmazott munkavédelmi tananyagot az órákba, foglalkozásokba – írja a csalad.hu.
Valóban lehet hatékonyabb a home office az irodai környezetnél? Ha igen, vajon miért ódzkodnak tőle a munkáltatók?
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu