Az egyre bővülő akkumulátorgyárak magyarországi terjeszkedése miatt a „VDSZ a Szakszervezet”, az IndustriALL Global segítségével érdekvédelmi központot hozott létre a magyarországi akkumulátor gyárakban dolgozók érdekében.
Több döntést is hozott a kormány a tegnapi kormányülésen, amelyen az energetikai- és gazdasági helyzetet értékelte – kezdte a csütörtöki kormányinfót Gulyás Gergely.
„Égető a létszámhiány a BKV-nál, s a cégvezetés mindent megtesz azért, hogy amennyire lehet, zökkenőmentesen üzemeljen a fővárosi közösségi közlekedés. Mivel új sofőrök enyhén szólva sem tolonganak a cég kapujában, a menedzsment belső körlevélben kér „szívességet” régi járművezetőitől: túlórázzanak minél többet. Még ösztönző pénzt is felajánlott nekik, a legtöbb túlórát vállaló sofőrök havi bruttó 15 ezer forintot kaphatnak. Hogy az ajánlat még csábítóbb legyen, ezt a szerény havi plusz pénzt bizonyos időközönként egyszerre fizetnék ki, hogy a végösszeg tekintélyesebbnek tűnjön” – mutat rá az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) sajtóközleményében, amelyet a BKV új túlóraprogramjáról írtak.
„Magyarország azt üzeni a nőknek, hogy nincs esélyük férjhez menni, ha okosabbá válnak, mint a férfiak” – írta az Állami Számvevőszék (ÁSZ) nemrégiben nagy vihart kavart elemzéséről a brit Telegraph. A szóban forgó „Pink education” jelenség Magyarországon?! című, idén nyáron közzétett írás szerint a magyar egyetemisták és diplomások között túl sok a nő, ami oda vezet, hogy a hazai felsőoktatásban részt vevő nők ritkábban házasodnak és kevesebbet szülnek.
Kutyaharapást szőrével orvosolna a BKV: a végtelenségig túlórázatná egyébként is kimerült járművezetőit, hogy így ellensúlyozza a cégnél mostanra kritikussá vált létszámhiányt. Azoknak, akik „hozzájárulnak a kialakult helyzet kezeléséhez” a cég havonta bruttó 15 ezer forint ösztönző pénzt ajánlott fel. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet méltatlannak, ráadásul veszélyesnek is tartja a versenyt.
Miközben a városháza az energiaárak miatt aggódik a fővárosi tömegközlekedés működése kapcsán, egy másik, legalább ennyire súlyos problémát mintha a szőnyeg alá söpörne. A sofőrhiány mértéke soha nem látott szintre ugrott a BKV-nál. A helyzet odáig fajult, hogy a társaság jelezte a városvezetésnek: ha nem avatkozik közbe, a budapesti lakosok ritkábban közlekedő és zsúfoltabb buszokra készülhetnek. A Világgazdaság cikke.
Egy héttel rövidebb lesz a szorgalmi időszak az ELTE BTK-n a növekvő rezsiárak miatt – írja a Telex a kar oktatóinak küldött levél alapján, amelyhez a portálnak sikerült hozzájutnia.
Elkezdődött az őszi félév az egyetemeken, amelynek apropóján a Profession.hu elkészítette friss elemzését a különböző felsőfokú végzettséggel és szakmai ismerettel rendelkező munkavállalók bérigényeiről és pályaorientációjáról. Átlagosan a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem volt hallgatói várják el a legmagasabb havi fizetést, akiket a Budapesti Corvinus Egyetem diplomásai követnek, majd a Miskolci és Óbudai Egyetemeké – derül ki az elemzésből. A 24.hu cikke.
Magyarországon az átlagos éves energiaszámla az alacsony fizetésű és minimálbéren foglalkoztatott munkavállalók egyhavi bérének felel meg, állítja az Európai Szakszervezeti Szövetség.
– Az egyik legnagyobb fájdalmam, hogy még mindig kevesen vagyunk. Miért nincs mindenki az utcán? Különösen, miután már nemcsak a tanárok, hanem a diákok is kiálltak és egyre hangosabban mondják, mennyi baj van az oktatásunkkal. Attól tartok, ha nem mozdulnak meg a többiek, be kell látni, hogy egy olyan tehetetlen társadalomban élünk, ahol már tényleg minden mindegy – nyilatkozta a Népszavának Simkó Edit pedagógus, aki miként februárban, most is egyedüliként döntött úgy egy budapesti általános iskola tantestületéből, hogy tiltakozásként polgári engedetlenségbe kezd. A Népszava írása.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu