Nagy bajban vannak a budapesti szállodák, a vidékről fővárosba tartó turizmus értelmezhetetlenül kicsi, a külföldiek nem jönnek, a költségek elszálltak, munkaerő pedig nincs – írja a napi.hu.
Júniusban is nőtt az infláció, a májusi 5,1 százalékosról 5,3 százalékosra ugorva - ilyen mértékű drágulást a járvány kitörése óta egyetlen hónapban sem mértek. Elemzők szerint az elszabaduló árak a gazdaság újraindulásának velejárói, bár korábban azt jósolták nyárra konszolidálódik a drágulás. A járvány előtt nosztalgikus panaszkodásként hatott csupán, mennyivel többet ért a nyugdíj - vagy a fizetés - valamikor, több mint egy év után ez a mindennapokban is érezhető, ilyen árképzés mellett. A Pénzcentrum - ahogy minden hónapban, most is - tíz alapvető élelmiszer átlagárán keresztül mutatja be, hogy mennyi zsemlére, tejre, tojásra, húsra futotta régebben az átlagos nyugdíjösszegekből és mennyire futja most. Mennyivel rövidítette meg valójában a járvány az idős magyarokat? Mutatjuk.
Hatékony, környezetkímélő és versenyképesen működő, egységes magyar vasút kialakítását, valamint vasútszakmai minimálbér-rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete (VSZ). A szervezet elvárja, hogy a közlekedés és az ágazatban dolgozók jövőjét a kormány, más országok gyakorlatához hasonlóan a szakszervezetekkel közösen tervezze meg - írták közleményükben.
Az Európai Bizottság értékelése bekerül a jogállamiság helyzetéről szóló, július 20-án megjelenő országjelentésbe – olvasható a Népszavában.
Magánóvodákat értesített az Állami Számvevőszék (ÁSZ), hogy a költségvetésből nyújtott állami támogatásuk 30 százalékának folyósítását felfüggesztik. A 24.hu cikke.
A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) szerint, és ennélfogva munkavállalói optikán keresztül egyáltalán nem volt egy sikertörténet a mostani 3 éves bérmegállapodás a MÁV-Volán vállalatcsoportnál. Részben végtelenül belterjes volt az egész tárgyalási folyamat (ha egyáltalán beszélhetünk folyamatról), részben a gazdasági és a járványügyi körülmények tudatában is voltak komolyabb várakozások. Nézzük, mi is történt?
Kollektív szerződést kötött a mai napon a Neumann János Egyetem és a munkavállalókat képviselő Felsőoktatás Dolgozók Szakszervezetének Neumann János Egyetem Intézményi Szervezete. Közel 10 év szünet után született meg ez a szerződés, amelyet dr. Fülöp Tamás az egyetem rektora és Maráz Vince pénzügyi igazgató, a szakszervezet részéről pedig dr. Tóth József elnök írt alá a Campuson.
Hatékony, környezetkímélő és versenyképesen működő, egységes magyar vasút kialakítását, valamint vasútszakmai minimálbér rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete. A VSZ elvárja, hogy a közlekedés és az ágazatban dolgozók jövőjét a kormány – más országok gyakorlatához hasonlóan – a szakszervezetekkel közösen tervezze meg. A fiatalítást nem lehet tovább halogatni, hiszen egyre idősebbek a vasutasok – hívja fel a figyelmet a VSZ a holnapi Vasutasnap alkalmából írt közleményében.
Az igencsak forró nyarunkat tovább hevítik az újabbnál újabb adóváltozások. 2021. június 28-án, hétfőn jelent meg a 121-es Magyar Közlönyben a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény (továbbiakban: Mód. tv.), ami újabb adóváltozásokat fogalmazott meg, illetve korábbi rendeleti szabályokat erősített meg törvényi erővel. Ezekből és más egyéb nyári változásokból szemezgetünk összeállításunkban. Az ado.hu cikke.
Persze csak szigorú feltételekkel érkezhetnének dolgozók a harmadik országokból – írja a Népszava.
© 2024 szakszervezetek.hu
1098 Budapest, Csengettyű utca 7. II. em. 11.
+36 1 3384 059
Jogi tanácsadást nem vállalunk!
Facebook
infoszakszervezetek.hu