A Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke szerint a kormány nem ad megfelelő garanciát és az alapvető iskolai feladatok ellátására sem érkezik válasz.

Polgári engedetlenséggel, diáktüntetéssel, virrasztással és tanári flashmobbal vette kezdetét az új tanév. A Tanítanék Mozgalom egyik alapítóját és a Pedagógusok Szakszervezetének alelnökét kérdeztük arról, milyen eredményre vezethetnek a mostani tiltakozások, illetve mi várható a következő hónapokban.

2020 április eleje óta nem mondhatnak fel a katonák, még azokat sem engedik távozni, akiknek időközben lejárt a szerződésük. Csak parancsnoki engedéllyel válthatnának, de a fluktuáció miatt szintre senkit sem engednek el.

Egy átfogó tanulmány brit, dél-afrikai, spanyol és francia nők helyzetét elemezte, és ez alapján állt elő olyan ötletekkel, amikkel az állam vagy a munkaadók segíthetik ezeknek a nőknek az előmenetelét.

Idén az első hét hónapban több mint 79 milliárd forintot hagyott az adókedvezmény a fiataloknál. A legtöbben, mintegy 367 ezren, júliusban éltek a 25 év alattiaknak járó kedvezménnyel – közölte Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.

A polgári engedetlenséget választó tanároknak azt írják, hogy amennyiben a munkát újra megtagadják az alapot ad a munkáltatói rendkívüli felmentésre. A szakszervezet azt kéri a tanároktól, ne vegyék át a levelet.

 

Ha az iskolákban is elrendelnék a 18 fokos maximum hőmérsékletet, a nagyobb gyerekek rétegesen öltözve ki fogják bírni, de 20 fok jobb lenne a gyermekorvos szerint. A HVG cikke.

Gulyás Gergely, miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón azt mondta: észszerű lépésnek tartja, hogy az iskolákban ne legyen őszi szünet, és a téli szünet legyen hosszabb.

Több döntést is hozott a kormány a tegnapi kormányülésen, amelyen az energetikai- és gazdasági helyzetet értékelte – kezdte a csütörtöki kormányinfót Gulyás Gergely.

„Égető a létszámhiány a BKV-nál, s a cégvezetés mindent megtesz azért, hogy amennyire lehet, zökkenőmentesen üzemeljen a fővárosi közösségi közlekedés. Mivel új sofőrök enyhén szólva sem tolonganak a cég kapujában, a menedzsment belső körlevélben kér „szívességet” régi járművezetőitől: túlórázzanak minél többet. Még ösztönző pénzt is felajánlott nekik, a legtöbb túlórát vállaló sofőrök havi bruttó 15 ezer forintot kaphatnak. Hogy az ajánlat még csábítóbb legyen, ezt a szerény havi plusz pénzt bizonyos időközönként egyszerre fizetnék ki, hogy a végösszeg tekintélyesebbnek tűnjön” – mutat rá az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) sajtóközleményében, amelyet a BKV új túlóraprogramjáról írtak.