Májusban 1,5%-kal növekedtek a keresetek az előző év májusához képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

A fiatal és idős dolgozók egyaránt érintettek lehetnek

A kutatók egybehangzó állítása szerint a folyamatos állómunka többféle egészségügyi következménnyel jár – még ha a dolgozó ezt nem veszi is rögtön észre – írja az otvenentul.hu.

Jóval kevesebbet keresnek mint más hivatalok munkatársai, és az életpályamodell is csúszik. Egyre kétségbeejtőbb a helyzet a NAV-nál, tudta meg a Figyelő miután a NAV által a Nemzetgazdasági Minisztériumnak készített jelentés a birtokukba jutott. A lap azt írta tavaly annyi munkatárs hagyta ott a szervezetet, amennyien a nyugat-dunántúli régió adóztatási szervénél dolgoznak. Ennek okaként az alacsony fizetést jelölték meg, illetve azt, hogy még mindig nem sikerült rendezni a munkatársak illetményeiről szóló jogszabályi hátteret.
 

A növekvő infláció miatt lassabban emelkednek majd a reálbérek az MTI által megkérdezett elemzők szerint.

Az ózdi közmunkások megfigyelése miatt az Együtt fordult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz. A Hatóság kimondta: nem lehet folyamatosan kamerával megfigyelni a közmunkásokat – tudta meg a vs.hu.

Nemcsak a szakszervezeti mozgalomra, hanem akár az országos politikára is komoly hatása lehet annak, hogy huszonöt év után megbukott a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) Szolidaritás elnöke, Gaskó István, helyette pedig a szavazatok 93,55 százalékával Halasi Zoltánt választották meg az érdekképviselet új vezetőjének – derül ki a Napi Gazdaságnak nyilatkozó, nevük mellőzését kérő szakszervezeti vezetők, szakértők szavaiból.

A munkahelyteremtést tartják a legfontosabb városi feladatnak a hódmezővásárhelyiek – közölte Hegedűs Zoltán alpolgármester szerdán sajtótájékoztatón, az alföldi városban.

 Magasabb bérekre, vonzóbb életpályamodellre és korszerűbb buszokra volna szükség a Volán társaságoknál. A Közúti Közlekedési Szakszervezet szerint vészhelyzetben van az ágazat, azonnali kormányzati beavatkozásra lenne szükség. Attól a megoldástól azonban elzárkóznak, amelyet Lázár János említett, hogy összevonnák a Volánt a MÁV-al. Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke szerint az csak rontana a helyzeten – olvasható a somogytv oldalán.

Magyarországnak több szakembert kellene kitermelnie, mint amennyire szüksége van, csak így kerülhető el az elvándorlással jelentkező szakemberhiány – mondta a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) alelnöke a Hír TV-nek. Takács Lajos közölte: fontos lenne, hogy hazajöjjenek a már külföldön dolgozók, de ehhez a hazai bérek emelkedése kell.

Jelentősen növekszik a honvédelmi tárca büdzséje 2016-ban: a HM 298,6 milliárd forintból gazdálkodhat, vagyis az ideihez képest több mint 48 milliárd forinttal emelkedik jövőre a kiadási előirányzata. Hende Csaba honvédelmi miniszter a Magyar Hírlapnak kifejtette, hogy a többletforrás egy részét elviszi az illetményemelés, jut pénz azonban a katonai infrastruktúra fejlesztésére is. Hangsúlyozta: a honvédség főbb haditechnikai eszközei még a Varsói Szerződés idejéből származnak, ezek szükségszerű cseréje jelentős invesztíciót igényel a jövőben. A leendő helikopterbeszerzés kapcsán a miniszter azt mondta: „A Honvédelmi Minisztérium elkészítette az ezzel kapcsolatos szakmai előterjesztést. De ez az értéke miatt is túlmutat a honvédelmi kiadásokon.”

Eseménynaptár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ