Szinte alig van olyan szakma, szakmacsoport a megyében, ahol ne lenne hosszabb-rövidebb ideje munkaerőhiány – írja a dehir.hu.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a magyar szakképzési rendszerről tárgyalt Bozsidar Lukarszki bolgár gazdasági miniszterrel Budapesten, akivel áttekintették a régiós együttműködési fejlesztési lehetőségeit is - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön az MTI-vel.

A kormánynak nem kell bocsánatot kérnie, Pukli Istvánt pedig politikusként nem lehet komolyan venni - mondta Lázár János.

Két táborra szakította a pszichológusszakmát egy törvénytervezet, ami kötelezően Pszichológus Kamarába tömörítené a több mint 11 ezer szakembert. Az érintettek március 16-ig véleményezhetik a kormány törvényjavaslatát – írja a Vasárnapi Hírek.

Rekordalacsony mértékben járultak hozzá a tagok egészségpénztári számláihoz tavaly a munkáltatók, egy átlagos pénztártag 30 ezer forintot sem kapott 2015-ben – írja a Világgazdaság.

Egyre több a betöltetlen álláshely, miközben 400-500 ezer ember munkanélkülinek tartja magát Magyarországon. Közülük majdnem 200 ezren semmilyen ellátást nem kapnak – olvasható a vg.hu cikkében.

A foglalkoztatáspolitika, a szociális és az egészségügyi ellátás területén számtalan kritikát is megfogalmazott az Európai Bizottság idei országjelentése Magyarországgal szemben, ám ezekről nem tájékoztatta a közvéleményt a kormány. Pedig kevesen érzékelik saját bőrükön a költségvetési sikereket, annál többen szenvednek az utóbbi évek megszorító reformjaitól. Összeállításunkban sorra vesszük, mit kifogásoltak az uniós elemzők – írja a Népszava.

Szakmai rendezvénysorozatot indít az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara (ELTE PPK) amiiskolankXXI.hu címmel, amelynek célja a hazai oktatással kapcsolatos aktuális vitakérdések szakmai tisztázása.

Nem tartják csodafegyvernek a tanárok a március 30-ára meghirdetett egyórás sztrájkot, többen az időzítését sem tartják átgondoltnak, ám attól nem tartanak, hogy a tanárlázadás néven is ismert mozgalom ettől elhalna, hiszen bőven van, ami táplálja az elégedetlenséget.

Ha szerencsém van, fél óra alatt, kisebb-nagyobb közlekedési gubanc esetén olykor háromszor ennyi idő alatt teszem meg autóval a Budapest peremkerületén található otthonom és az óbudai szerkesztőség közötti utat. Tömegközlekedéssel mindez kétszeri átszállással átlagosan 90 percet vesz igénybe oda, s ugyanannyit vissza. Ingázónak nem mondhatom magam, hiszen a saját városomon belül közlekedem, mégis osztozom a sorstársak tömegeinek vélekedésében: a munkahelyig eljutni, majd onnan hazautazni sokszor nagyobb stresszt jelent, mint maga a munka – olvasható a Szabad Föld cikkében.