Bár a többség tapasztalata szerint a két leggyakoribb platform, ahol állást érdemes keresni, az a Facebook és a Linkedin, de talán itt az ideje esélyt adni az Instagramnak is. Merthogy a munkáltatók egyre gyakrabban ott keresik ideális jelöltjüket – olvasható a raketa.hu-n.

 A Jobvite munkaerő kölcsönző cég 2020-as jelentése szerint ugyanis idén összességében csökkent a közösségi média használata az álláskeresésekben. A legszembetűnőbb változás a LinkedIn-nél történt, ahol kilencvenkét százalékról hetvenkettőre esett az arány. Meglepő módon azonban az Instagram népszerűsége húsz százalékot emelkedett, az amerikai toborzók harminchét százaléka pedig ezt is alkalmazta a tökéletes jelölt keresésének részeként.

 Kelly Lavin, a Jobvite alelnöke annak a növekvő trendnek tulajdonítja a változást, hogy a munkaadók egyre nagyobb figyelmet fordítanak leendő munkatársaik megismerésére. Amihez nagy segítséget nyújtanak az Instagramra feltöltött személyes tartalmak, hiszen azok egyfajta énmárkának minősülnek. Az alábbi tippekkel ugyanakkor nem csak a tengerentúliak találhatnak könnyebben állást, itthon is hasznukat vehetjük:

Az ördög a részletekben rejlik

Ha az Instagram-fiókot használnák egy munka megszerzéséhez, akkor mindenekelőtt nyilvánossá kell tenni adatlapunkat, illetve végiggondolni, hogy az általunk megosztott dolgok mennyire tükrözik szakmai rátermettségünket. Vicki Salemi, a Monster.com álláskeresési weboldal karrierszakértője szerint nem arról van szó, hogy az Instának kizárólag szakmai tevékenységeinkre kell összpontosítania, de

hasznunkra válhat, ha a multifunkcionalitás érzetét kelti.

Bizonyos esetekben van értelme külön fiókot létrehozni, de Lavin szerint ez nem túl hiteles, mivel a legtöbb munkáltató teljes képet szeretne kapni rólunk, így ha van egy fiókunk, amely ezt korlátozza, akkor törekvéseink visszafelé is elsülhetnek.

Tegyük kirakatba a képességeinket is

Az Instagram egy vizuális eszköz, ezért nyugodtan közzétehetünk egy újabb fotót a kutyánkról, vagy az új receptről, amit nemrégiben elsajátítottunk. Ám amikor az álláskeresés részeként használjuk, ne féljünk megmutatni értékeinket és szakmai törekvéseinket, készségeinket és tapasztalatainkat. „Ha például egy évvel ezelőtt lebonyolítottunk egy ezer fős konferenciát, nyugodtan posztoljunk erről egy emléket, és írjuk oda, hogy a kemény munka ismét kifizetődött"- mondja a szakértő. Illetve ne féljünk használni az eseményhez kapcsolódó szakmai kulcsszavakat és hashtageket.

Tájékozódjunk a cégről

A Jobvite kutatása arra is rávilágított, hogy az álláskeresőknek kiemelten fontos a munkahelyi sokféleség és befogadó szemlélet, illetve az ezzel kapcsolatos kezdeményezések, a juttatások, a rugalmasság, illetve a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos biztonsági intézkedések. Az Instagram tökéletes lehetőséget kínál arra, hogy bepillantást nyerjünk a cégek mindennapjaiba, hiszen általa láthatunk fotókat például a vállalat működéséről vagy magáról az irodai környezetről. Emellett sokan a hírcsatornájukban is közzéteszik aktuális munkalehetőségeiket.

Ezek mind fontos információk, az állásinterjún pedig plusz pontot is jelenthet, ha ily módon háttérkutatást végzünk a cégről.

Kövessük be, aki szimpatikus

Corey Berkey, a JazzHR humánerőforrás-tanácsadó cég emberi erőforrásokért felelős alelnöke szerint - jó értelemben - egy teljesen másfajta kapcsolatot is kialakíthatunk egy adott munkahellyel, ha nyomunk egy követést az Insta-oldalukra. Valamint arra is használhatjuk, hogy kapcsolatba lépjünk az ottani kulcsemberekkel. Persze nem kell túlzásokba esni a bejegyzések kedvelésével, mindenesetre ezzel felhívhatjuk magunkra a figyelmet.

Elő a hashtagekkel

Az olyan hashtagek bepötyögésével, mint az #allaskereses vagy a #munkalehetoseg, olyan meghirdetett pozíciókat is felfedezhetünk, amiket másként valószínűleg nem. Vagy adott esetben (és persze releváns tartalmaknál) használhatjuk egy számunkra szimpatikus cég hashtageit, ami szintén jó figyelemfelkeltő eszköz lehet.

Az algoritmus elvégzi helyettünk a munkát, ha segítünk neki

"Minél több számunkra érdekes vállalatot követünk, az Instagram algoritmusa annál több hasonló javaslatot dob fel" - mondja Salemi. De követhetjük a különböző iparágak egyesületeit és szakmai szervezeteit is, ami egyben nagyszerű módja annak is, hogy lépést tartsunk az új fejleményekkel, trendekkel és minden mással. Összegzésképp tekintsünk az Instagramra képességeink, tapasztalataink, erősségeink és érdeklődéseink vizuális egyesítőjére. Hiszen ha következetesen használjuk, akkor a legfőbb támogatónk lehet az ideális munkahely megtalálásánál.

Forrás: raketa.hu

 

Szakszervezetek.hu hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülhessen a szakszervezetekkel kapcsolatos hírekről.