A napokban tartotta éves rendes küldöttgyűlését a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ).

Az esemény résztvevői találkozhattak Mosóczi Lászlóval, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkárával, Fülöp Attilával, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. igazgató-helyettesével, Uti Csabával, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetségének elnökével és Palkovics Imrével, a Munkástanácsok Országos Szövetségének elnökével.

A küldöttgyűlésen elhangzott, hogy a kormány várhatóan 2019. december 31-éig meghosszabbítja a Közlekedési Központokkal a Közszolgáltatási Szerződést, így a piacnyitás még várat magára.

Örökzöld témaként terítékre került a MÁV-Volán párhuzamos közlekedés kérdésköre. Megfogalmazódott, hogy a kormányzati közlekedéspolitikában a jövőben is a vasúttársaság elsődlegességet élvez a Volánokkal szemben. A Szövetség elismeri a MÁV nagyobb nemzetstratégiai szerepét, ám azt a gyakorlatot elfogadhatatlannak tartja, hogy az utazóközönség akarata ellenére és észérvek mellőzésével egyetlen tollvonással szűnjenek meg a Volán-járatok. Felvetődött, hogy Győrből 2009-ben megszűnt a buszközlekedés Budapestre, ugyanakkor a diákság igénye azóta sem csillapodott a Volán-buszok iránt. Ez miért nem érdekli a döntéshozókat – kérdezték a jelenlévők.

Mind a meghívott előadók, mind a küldöttgyűlés résztvevői egyetértettek a jármű-modernizációs program megvalósításának szükségességével. Megjegyezték, hogy a Volán-portfólió mintegy 6500 db-ból álló buszflottájának hozzávetőlegesen 20 %-a sürgősen cserére szorul.

Az érdekvédők szóvá tették, hogy a sajtóból és szakmai körökből is egyaránt hallható az a hír, hogy további szervezeti strukturális átalakítás kaphat zöld utat a szakmában.

A mostani hét Közlekedési Központ helyébe három vagy egy társaság léphet. A Szövetség  számára érthetetlen a folyamatos átalakítási kényszer, amely szerintük sem minőségi, sem hatékonysági javulást nem eredményez.

A küldöttek elengedhetetlennek tartják a korkedvezmény érdemi újratárgyalását. Kiemelték, hogy a munkaerő egyik megtartó ereje volt a gépkocsivezetők körében a korkedvezmény.

Sürgető feladatként jelölték meg, hogy mielőbb elkészüljön egy, szakértők által összeállított tervezet, amit érdemben megtárgyalnak és elfogadnak a szociális partnerek.

Budapest, 2016. június 1.

KMSZ elnöksége