GINOP-5.3.5-18-2019-00128

 A HVDSZ 2000 és a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft. együttműködése keretében felkészülés a foglalkoztatást érintő változásokra, a foglalkoztatási válsághelyzetek megelőzésére és a válsághelyzetek kezelésének módjaira a "C" – feldolgozóipar bútorgyártás

  1. október 26.

Összefoglaló az eddigi eseményekről

HVDSZ 2000 - KÉZMŰ közös projekt a stabil és válságálló foglalkoztatásért

A Helyiipari és Városgazdasági Dolgozók Szakszervezete 2000 (HVDSZ 2000) és a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft. egy európai uniós finanszírozású, közös projekt keretében tekinti át, hogy működési területükön – azon belül is a bútorgyártásban - hogyan lehet felkészülni a foglalkoztatást érintő változásokra, a foglalkoztatási válsághelyzetek megelőzésére és a válsághelyzetek kezelésére. A koronavírus idején mindkét szervezet számára különösen fontos ez a projekt, amely mintegy 45 millió forintból valósul meg.

A vírus ellenére jól halad a munka

A koronavírus-helyzet ellenére is gőzerővel dolgoznak a projektben részt vevő felek: az első, június 16-i online találkozót kivéve az azt követő projektismertető és igényfelmérő eseményt, majd harmadikként a workshopot is sikerült személyes találkozó keretében megtartani Hajdúnánáson, természetesen a szükséges óvintézkedések maximális betartásával. Az első - Zoom-on keresztül megtartott - találkozón a részt vevő felek megvitatták a projekt szakmai tartalmát, a megvalósíthatósági tanulmány részleteit, a feladatok ütemezését, az egyes területek felelőseit, a határidőket, valamint a részletes cselekvési tervet. Ezenkívül megbeszélték a projekt keretében végrehajtandó, 300 fős lekérdezés részleteit, a kérdőívben szereplő kérdéseket, hogy azok minél jobban illeszkedjenek a bútorgyártás sajátosságaihoz és az eredmények minél reálisabb képet fessenek az ágazat helyzetéről.

Szakemberhiány nehezíti a munkát a bútorüzemben

A második, szeptember 10-én Hajdúnánáson megtartott eseményen Szabó Péter, a projekt koordinátora ismertette a pilot-projektet, valamint annak elvárásait. Jelezte, hogy azonosítani kell majd 5-10, az ágazatban jellemző munkakört, amelyekben megvizsgálják a foglalkoztatással összefüggő problémákat, és azt, hogy ezekre milyen megoldásokat lehet készíteni. A hajdúnánási bútorüzem képviselői arra hívták fel a figyelmet, hogy gépeik esetében folyamatos karbantartásokra van szükség, tekintve, hogy 25 éves gépekkel dolgoznak, amelyeknek egyre nagyobb a szervíz- és karbantartási igénye. Olyan gépre lenne leginkább szükségük, amivel tudnak íves anyagokat marni, valamint lezárni (élzárás). A gép üzemeltetéséhez ugyanakkor CNC-gépkezelő szakembert is nehéz találni, de hiány van asztalosból, illetve CNC-gépek javításában jártas karbantartó-műszerészekből is. A rendezvényen Szabó Péter ismertette, hogy ha megkötik a szerződést a céggel a pilot-projekt keretében, akkor a cég az üzemben készít majd egy részletesebb kérdőíves felmérést a kiválasztott munkavállalókkal arra vonatkozóan, hogy feltárják a problémákat, és megnézi, hogyan lehetne a munkavégzési körülményeket javítani, majd kidolgoz egy megoldási javaslatot.

Online érdekképviseleti platform

A projekt résztvevői szeptember 24-én workshop keretében ismét Hajdúnánáson találkoztak, ahol egy workshop keretében egy online érdekképviseleti platform létrehozásáról és működtetéséről egyeztettek. Ezt az online felületet a projekt honlapján működtetik majd, de a közösségi médiában is megjelenik majd, és a tervek szerint a projekt befejezése után is működni fog: nyitva áll majd mind a munkavállalók és képviselőik (szakszervezeti bizalmik, üzemi tanácsok), mind pedig a munkáltatók számára. A platformon problémákat, aktuális témákat vethetnek fel és azok megvitatását javasolhatják a dolgozók. A vállalatot érintő közérdekű ügyeket, a kollektív alku során felmerülő kérdéseket is megvitathatják, segítve ezzel a kollektív szerződéskötést. Az online felület célja a munkaadói és munkavállalói igények közvetítése, és az, hogy az álláspontok közelítésével jobb körülményeket teremtsenek a munkavállalóknak. A workshopon áttekintették azokat a témákat, igényeket, amelyek megjelenthetnek a felületen, és amelyeket munkáltatói oldalon kezelni kell. Ezek a többek között a munkába be- és haza járás, a megfelelő munkakörülmények, és azok korszerűsítése, a géppark fejlesztés, a jogsegély, a kollektív szerződés, a bér és a béren kívüli juttatások, vagy éppen az akadálymentesítés és a képzések, egészségmegőrző programok. A jelenlévők nemcsak javaslataikat osztották meg, hanem a cél elérése érdekében felajánlották segítségüket is, hogy egy minél hatékonyabban működő felület lehessen létrehozni.

A projektről bővebb információt a www.hvdsz2000.eu oldalon olvashatnak.

További információ kérhető:

Kárpáti Anett

pályázati kapcsolattartó

Telefonszám:06-20-312-93-32

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Király András

HVDSZ 2000

elnök

Telefonszám:06-70-442-44-02

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

HVDSZ 2000 – Együtt erősebbek vagyunk!

A Helyiipari és Városgazdasági Dolgozók Szakszervezete 2000 (HVDSZ 2000) és jogelődjei több mint 60 éve, 1952 óta védik elsősorban a településüzemeltetési és megváltozott munkaképességű dolgozók érdekeit, de gyűjtőszervezet lévén bárki a tagjai közé kerülhet.  A jelenleg több mint 10.000 tagot számláló szervezet, alapító tagja a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének és a Magyar Szakszervezeti Szövetségnek. A HVDSZ 2000 a kormányzati, önkormányzati és munkahelyi szintű egyeztetéseken egyaránt ellátja a munkavállalói érdekvédelmet, és az érdekérvényesítés céljából partneri kapcsolatot ápol más szakszervezetekkel, az ágazatokhoz kapcsolódó munkáltatói szervezetekkel, valamint civil szervezetekkel.