Az Innovációs és Technológiai Minisztérium figyelembe véve az utazóközönség igényeit és hangos nemtetszését egyes térségekben felülvizsgálta és újrahangolta a távolsági buszközlekedés és a vasúti közlekedés szolgáltatásait.

Korábbi döntés alapján 2020. augusztus 1-jétől a távolsági buszközlekedés drasztikus visszavágására került sor, ami különösképpen Zala megyét érintette legérzékenyebben. A tegnapi (szeptember 23-ai) sajtótájékoztató szerint a korábban Zala megyéből Budapestre közlekedő buszjáratok több mint felét a szaktárca 2020. szeptember 28-ától visszaállítja. Zalaegerszegről öt, Nagykanizsáról pedig négy járatpár visszaállítása történik meg. (Ezzel az intézkedéssel az épülő, Zala megye közlekedésében minőségi változást eredményező M76-os autóút kihasználtságában nagyobb súllyal szerepel a volános buszközlekedés.)

Az erőteljes járatleállítások ellen júliusban a Munkástanácsok Zala Megyei Szövetsége petíciót kezdeményezett. A petíció iránti érdeklődés minden előzetes várakozást felülmúlt:
8,1 ezren osztották meg és 3000-en alá is írták.

A kezdeményezéshez hozzászólások sokasága érkezett. Valamennyi kommentelő a buszközlekedés ellehetetlenítése ellen emelte fel a hangját. Külön kiemelendő, hogy a szalonképesség határait átlépő hozzászólással nem találkoztunk. Érzékelve a lakossági akaratot és igényeket politikusok és a városatyák is ringbe szálltak az ügy érdekében.

Szövetségünk továbbra is hangoztatja, hogy mind a vasúti, mind a buszos közlekedésnek megvan a helye a közösségi közlekedés struktúrájában. Annak eldöntése azonban, hogy mely vonalon, mely közlekedési alrendszer szolgáltasson, a jelenleginél nagyobb megfontoltságot, komolyabb körültekintést igényel. Valamint nem lehet figyelmen kívül hagyni a lakosság igényeit, szokásait, a minőségi és hatékony szolgáltatás szempontjait sem.

 

Szövetségünk szerint Zala megye megmutatta, hogy egy közös ügy életre hívhat egy, a témára közelítő közös platformot és közös cselekvést.

 

Horváth László

elnök

Munkástanácsok Zala Megyei Szövetsége