A kaposvári Klebelsberg Középiskolai Kollégiumban tartották a konferenciával egybekötött megyei szakmai tanévnyitót. A kaposvári tanévnyitón részt vett Pölöskei Gáborné, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) köznevelési intézményrendszer feljesztéséért felelős helyettes államtitkára is, aki a köznevelés megerősítésének és megújításának a lehetőségeiről és eszközeiről beszélt – írja a sonline.hu.

– Elcsépelt frázisként hangozhat, de tényleg így van: a legfontosabb szektor a köznevelés – kezdte Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár. – Az oktatás három fő pillérét az esélyegyenlőség, a felzárkóztatás és a versenyképes tudás jelenti. Erősen eltérőek arról a vélemények, hogy vajon a magyar oktatásügy megfelel-e ennek a hármas elvárásnak. – A kormány legfontosabb döntése a kötelező óvodába járás volt – folytatta Pölöskei Gáborné. – Ezzel párhuzamosan az óvodai helyek számát 12 ezerrel növelték. Furcsa ellentmondás, hogy ugyanakkor a valóságban 60 ezer üres hely van. Egyes ovik tömve vannak, másokban viszont lenne még hely bőven – ez országosan eltérő –, s a tárgyi feltételek sem azonosak.

   2007 óta folyamatosan fejleszti a kormány a közoktatást, pontosabban annak szegmenseit, ám a beszédes statisztikák szerint ahelyett, hogy előrébb lépnénk, inkább lefelé csúszunk.
– A komplex fejlesztés jelent(het)i a jövőt – fejtegette a helyettes államtitkár. – Egyre többször kerül szóba a kilenc évfolyamos iskola, ami nem fog beválni, ha nem sikerül megtölteni valós tartalommal. Csak úgy tud működni, ha a strukturális célokhoz tartalmat formázunk, amihez aztán módszertant rendelünk hozzá.
Aminek viszont valószínűleg a legjobban örültek a jelen lévők, az Oláh Lajosné alpolgármester bejelentése volt, aki azt mondta: a pedagógusok ebben a (tan)évben is számíthatnak fizetésemelésre.

Kacag a terem

   Amikor Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár arról beszélt, hogy a kormány feltett szándéka, hogy jelentős mértékben csökkentse a pedagógusok kötelező adminisztrációját, végleg elszakadt az a bizonyos fonál: az aula – a házigazdák szerint lehettünk vagy jó háromszázan – hangos kacagásban tört ki.
Ugyanakkor elhangzott egy megdöbbentő adat is. A mai rohanó világunkban az egyik legfontosabb tantárgynak az informatikának kell(ene) lennie, amelyet értelem szerűen minden évben meg kellene újítani. Ehhez képest Magyarországon még mindig 650 olyan iskola van, ahol nincs internet-hozzáférhetőség...

Forrás: sonline.hu