Az Audi Hungaria Győrben dolgozó munkatársait hétfőn értesítették arról, hogy decembertől az Audi Q3 2018-ban kezdődő sorozatgyártásáig 550 ember a Volkswagen Konszern pozsonyi járműgyárában fog dolgozni – tudta meg a Kisalföld.

Mivel egy műszak pár hét múlva kiesik a győri gyárban, ezért ez kényszerű lépés. De éppen azért teszik meg, hogy a munkatársakat megtartsák.

A Kisalföld információit Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője megerősítette: összesen 750, a járműgyártásban dolgozó munkatársat érint a lépés, de  közülük 200-an az Audi Hungarián belül dolgoznak december elejétől – a motorgyártásban.

Az 550 szakembert naponta hat vonalbusszal szállítják majd a szlovák fővárosban működő gyárba, illetve onnan vissza. Aki azonban szeretné, az Audi munkásszállóját is igénybe veheti. A kiküldetés tehát 2018-ig tart – addig, amíg a Q3-as sorozatgyártása elkezdődik Győrben és várhatóan ismét szükség lesz mindhárom műszakra.

Húszeurós napidíj jár nekik az itthoni fizetésükön felül.

Pozsonyban szintén a jármű- gyártásban alkalmazzák a magyar munkatársakat, a vállalat pedig azt reméli, hogy közben olyan tapasztalatokat is szereznek, amelyeket majd itthon is kamatoztatni tudnak. Pozsonyban ugyanis öt márkát is gyártanak: a Volkswagen Touareget, az Audi Q7-et, a Volkswagen up!-ot, a Skoda Citigót és a Seat Miit. Nyilvánvalóan nem mellékes tény az ingázásra kényszerülő munkatársak számára, hogy mivel hivatalosan kirendelésben dolgoznak majd Pozsonyban, ezért 20 eurós napidíj jár nekik az itthoni fizetésükön felül.

A konszern életében nem példa nélküli, ami most történik. Korábban, az A3-as modellek győri felfuttatásakor száz szlovákiai munkavállaló dolgozott háromnegyed évig Győrben. Magyar munkatársak pedig 2013-ban dolgoztak Barcelonában – akkor egyébként épp a Q3-as modelleken.

Forrás: kisalfold.hu