„Ha egy oroszlánt kölyökkora óta ketrecben tartasz, hiába nyitod ki az ajtót a már felnőtt állat előtt, a hatalmas ragadozó félénken visszahátrál, és nem mer kilépni” – ezzel a példával indokolta minapi döntését Mark Douglas, a SteelHouse nevű kaliforniai vállalat vezetője.

A 2011-ben alapított cég digitális marketinggel foglalkozik. A főnöknek feltűnt, hogy alkalmazottai nem veszik ki a szabadságukat. Pedig szerinte erre szükség lenne, a munkaerő akkor marad igazán kreatív, ha időnként kikapcsolódik. Ezért aztán Douglas közölte: 2000 dollár prémiumot kap az a dolgozó, aki igénybe veszi teljes évi szabadságát. 

 Az Egyesült Államokban már több széleskörű vizsgálat készült arról, hogy az emberek egyszerűen félnek szabadságra menni. Attól tartanak, hogy veszélybe kerül karrierjük, netán a főnökük lustának tartja őket. 10-ből 4 amerikai munkavállaló ezért szabadságának csak egy részét meri kivenni, ha egyáltalán.

 Azt is kiszámították a vizsgálat végzői, hogy az amerikaiak túlzott szorgalma 50 milliárd dollár körüli bevételtől fosztja a meg a hazai turizmust. A SteelHouse most egy, korábban már alkalmazott modellt követ és fejleszt tovább. A The Motley Fool nevű cég 2007 óta minden évben sorsolást tart. Az összes alkalmazott nevét beteszik az urnába. A szerencsés nyertes 1500 dollárt kap, viszont kötelező kivennie két hét szabadságot.

Az önmagukat túlhajtó dolgozók Japánban is problémát, súlyos egészségügyi gondokat okoznak. Ezért a kormány ott is kampányt indított azért, hogy évente legalább egy hét szabadságot vegyen ki minden munkavállaló – írja a Business Insider nyomán a HVG.

Forrás: HVG