Magasabb bérekre, vonzóbb életpályamodellre és korszerűbb buszokra volna szükség a Volán társaságoknál. A Közúti Közlekedési Szakszervezet szerint vészhelyzetben van az ágazat, azonnali kormányzati beavatkozásra lenne szükség. Attól a megoldástól azonban elzárkóznak, amelyet Lázár János említett, hogy összevonnák a Volánt a MÁV-al. Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke szerint az csak rontana a helyzeten – olvasható a somogytv oldalán.

Sok sebből véreznek a Volán társaságok - az alacsony bérek, a buszok rossz állapota és a folyamatos munkaerő- elvándorlás miatt a szakszervezetek a probléma azonnali megoldását sürgetik. Azzal azonban nem értenek egyet, hogy a nyereséggel működő Volán-társaságokat összeolvasszák az évtizedek óta veszteséget termelő MÁV-al, hogy ezáltal egy még kevésbé kezelhető mamut társaság jöjjön létre - fogalmazott Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke. Hozzátette, a legnagyobb probléma a bérekkel van, emiatt egyre kevesebben választják ezt a szakmát és egyre többen hagyják ott a volán társaságokat.
 
  Dobi István, elnök, Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet:
- Van olyan területünk, ahol a jutalékrendszer, tehát a bevétel utáni jutalékot, az üzemanyag-megtakarítás kifizetését levonom, akkor a 90 ezer forintos nettó fizetést sem éri el egy mondjuk 180-190 órás teljesítmény mellett bekeresett bér.
 
  Márciusban a szakszervezet ugyan kiharcolt egy 5,2 százalékos béremelést, azonban ez - ahogy a szakszervezeti vezető fogalmaz - közel sem elegendő.
 
  Dobi István, elnök, Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet:
-Az 50 százalékos béremelés sem lenne túlzó, ha most a Volán szakmában szeretnénk azt elérni, hogy ez a több száz, tehát 5-600 autóbuszvezető hiány tapasztalható a hivatásos forgalomban.
 
 Ráadásul a buszok állapota is javítandó, fogalmazott Dobi István. A régi típusú autóbuszokon lévő ülések gerincproblémákat okoznak a sofőröknek, ráadásul a nyári kánikulában embert próbáló körülmények között kell dolgozniuk - folytatta a szakszervezeti vezető.
 
  Dobi István, elnök, Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet:
-40 fokban mondjuk egy vezető ülésben 50 fok van és nincs légkondi és így kell a napi 8-10-12 vagy akár 15 órás szolgálati időt ledolgozni, tehát ez is nagyon fontos lenne, hogy korszerű, új autóbuszokkal dolgozzanak a munkavállalók, és ez a probléma sincs megoldva, mert körülbelül 50 százaléka a járműparknak énszerintem még elavult.
 
  A szakszervezet által felvetett problémákról szerettük volna megkérdezni a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-t, amely közleményben ígért választ, azt azonban híradónkig nem kaptuk meg.

Forrás: somogytv.hu