Újabb beruházás végéhez közeledik a győri Audi, nemsokára elkészül a cég második logisztikai központja. Ám vélhetően ezzel nem fejeződik be az invesztíciósorozat, amelynek eddigi értéke összességében meghaladja hétmilliárd eurót – írja a Világgazdaság.

Még őszre elkészül az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. új logisztikai központja – mondta a Világgazdaságnak Czechmeister Mónika, a vállalat kommunikációs vezetője. Tehát jó ütemben, a tervek szerint halad a vállalat második logisztikai bázisának építése a Győri Ipari Parkban, néhány kilométerre az autóipari vállalattól. Ennek köszönhetően a mintegy nyolcvanezer négyzetméter nagyságú raktárfelület még az idén rendelkezésre állhat a vállalat motor- és autógyártásához kapcsolódó logisztikai folyamatok ellátásához. A beruházás költségét nem árulta el a társaság Az első logisztikai központot 2013 őszén adták át: ez elsősorban az autógyártás kiszolgálására épült, napi ötszáz darabos gyártókapacitás ellátására. A második logisztikai központ viszont a motorgyártáshoz szükséges logisztikai feladatok megoldására összpontosít. Természetesen az új központ a közúti mellett vasúti csatlakozással is rendelkezik majd. A beruházás több száz új munkahelyet teremt, az immár közel két esztendeje működő központban a logisztikai szolgáltató 300 munkatársa dolgozik. A győri Audi jelenleg évi 160 darabos autógyártó- és közel 2 millió motorgyártó-kapacitással rendelkezik.

További beruházások is várhatóak Győrben, a külgazdasági tárca vezetője, Szijjártó Péter a leányvállalat idei féléves adatainak közzététele napján tárgyalt Ingolstadtban, az anyacég központjában az Audi AG elnökével, Rupert Stadlerrel. A külgazdasági és külügyminiszter a megbeszélés után azt mondta: egy sor új fejlesztés és beruházás révén tovább erősödik Magyarország és az Audi szövetsége. A győri Audi-üzemben is indul fejlesztés, amely a károsanyag-kibocsátás csökkentését célozza, és a napenergia hasznosítására épül. Folyamatban vannak a tárgyalások az üzem gyártókapacitásának bővítéséről is. Erről remélhetőleg már az idén ősszel „lesznek jó híreink" – mondta Szijjártó.

A vállalat idén az első fél évben 235 millió eurót fektetett be Győrben, többek között a motorfejlesztésbe, amely egy új épülettel és motorvizsgáló berendezésekkel bővült – ezt hozta nyilvánosságra eddig a társaság. (A folyamatban lévő, említett logisztikaberuházás pénzügyi zárása csak később történik meg, így az majd egy későbbi beszámolóban szerepelhet.) Az Audi az 1994-es magyarországi megjelenése óta hétmilliárd eurót fektetett be, miközben a cég újabb beruházásokat hozott Győrbe, illetve éves szinten 1,5 milliárd euró összegben vásárol termékeket és szolgáltatásokat magyar beszállítóktól.

– Idén az első fél évében az eddigi legmagasabb termelési volumenét érte el a vállalat alapítása óta. Emellett számos innovációt is megvalósított – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója a közelmúltban, amikor a cég a nyilvánosságra hozta első féléves adatait. E szerint a győri gyár idén az első fél évben több mint egymillió motort gyártott, és 84 888 autó gördült le a gyártósorról. Az autógyártás csaknem 20 ezerrel több a bázishoz képest, míg a motorgyártás volumene stabil. 2015. június 30-án 11 342 munkatárs dolgozott a motor- és járműgyártónál.

Kiegyensúlyozott gazdálkodás

Az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele a termelés növekedésnek megfelelően alakult: a tavalyi első félévi 3,7 milliárd euró után idén 4,1 milliárd euró bevételre tett szert. Ha a jelzett termelési növekedés folytatódik az év második felében, úgy az év végére a társaság bevétele meghaladhatja a nyolcmilliárd eurót, ami félmilliárd növekedés lenne a 2014-es bevételhez képest. Az Audi kiegyensúlyozottan gazdálkodott tavaly, s ennek eredményeként a cég üzemi eredménye megközelítette a 324 millió eurót, ami 10 százalékos növekedés az előző évihez képest. A cég adózás előtti és adózott eredménye 318,9 millió euró volt. A cég 10 millió euró osztalékot fizetett ki 2014 után, bár még így is jócskán maradt tartaléka, hisz ezt követően is csaknem 309 millió mérleg szerinti eredményt könyvelt el.

Forrás: Világgazdaság