A kormány is gátolja a BKV-t abban, hogy a metrópótlást az elvárásoknak megfelelő színvonalon lássa el – véli az Egységes Közlekedési Szakszervezet. Nemes Gábor elnök szerint egy határozott vezetéssel nem kerülne kiszolgáltatott helyzetbe a cég – írja a Hírhatár.

Az EKSZ szerint a BKV gyengesége és a tulajdonos – a főváros – felelőtlensége, valamint a kormány részrehajlása miatt nem veheti meg a pótláshoz szükséges teljes buszmennyiséget a cég, s 20 éves Ikarusokat kell majd újból forgalomba állítani. Ez költséges félmegoldás, amellyel a szolgáltatás színvonalának a csökkentésére is kényszerítik a céget – szögezi le közleményében a szakszervezet.

A BKV buszvezetőinek mindenképpen jó hír, hogy a 3-as metró felújításának idején velük, s nem külsősökkel fogják üzemeltetni a pótló buszokat – szögezte le Nemes Gábor, emlékeztetve: ezért harcolt évek óta a szakszervezet.

Aggasztó viszont, hogy a metrópótláshoz tervezett 150 új busz helyett mindössze 110-et vehet meg a BKV, és a fennmaradót a régiekből kell biztosítani, a saját belső forrásainak átcsoportosításával.  Elhibázott lépés volt a hitelfelvételt kormányzati garanciához kötni – véli az elnök. Ebbe a súlyosan elhibázott alkuba tavaly a 60-70 milliárd forintos hitelkiváltáskor ment bele a főváros, kiszolgáltatott helyzetbe hozva ezzel a BKV-t – állítja Nemes, aki szerint egy határozott, jó vezetéssel nem került volna ilyen helyzetbe a cég: ez  mindenképpen a BKV vezetésének a gyengeségéről árulkodik – szögezi le.

Nemes elfogadhatatlannak tartja, hogy miközben a kormány súlyos tízmilliárdokat költ, például stadionokra, sajnál a fővárosiaktól néhány milliárdot, hogy kényelmes új buszokkal enyhítsék, a metró kiesése miatti kényelmetlenségeket.  Ráadásul, ezek az új járművek később, hosszú távon is a fővárosiakat szolgálnák, s lényegesen megújulna a BKV buszparkja.

Álláspontjuk szerint a több tucatnyi öreg jármű műszaki felkészítése és forgalomba állítása plusz költséget jelent a cégnek, amelyet belső pénzügyi tartalékokból, átcsoportosítással, a kötött pályás ágazattól kell átmenetileg elvenni. Ezt azonban később ugyanide vissza is kell pótolni. A szakszervezet szerint ez lehetetlen helyzetbe hozza a BKV-t.

Forrás: Hírhatár

Társ-szerkesztőségünk:

Sztrájk 2.0



Meg­je­lent Ber­ki Er­zsé­bet tu­do­má­nyos i­gé­nyű össze­fog­la­ló mű­ve a mun­ka­harc esz­kö­ze­i­nek ma­gyar­or­szá­gi al­kal­ma­zá­sá­ról.
A Sztrájk 2.0 el­ér­he­tő e‐book for­má­ban.

További információ