Pedagógusként, tanulóként, vagy szülőként, felelős állampolgárként személyenként kell döntenünk arról, hogy a meghirdetett akcióban szerepet vállalunk-e. Sztrájkolni készülőként, támogatóként, a gyermekek jövőjéért aggódó leendő szülőként, szolidáris nagyszülőként egyaránt információt kell szereznünk a közoktatás valóságos helyzetéről.

Ebben segít a JÖVŐNK ZÁLOGA: AZ OKTATÁS címen lefolyt tanácskozás teljes anyaga. A budapesti Kossuth Klubban március 19-én tartott akadémiai napon elhangzott előadások videói a következő itt érhetők el.

A gyors áttekinthetőség érdekében mellékeljük a prezentációk linkjeit is:

Iskola-forradalmak – Az iskolatörténet néhány tanulsága
Trencsényi László
c. egy.tanár

A köznevelés és a közoktatás összevetése a feladatmegosztás rendszerében
Szüdi János
jogász. Előadónk hivatkozott az általa vezetett szakértői csapat törvénytervezetére, mely honlapunkról szintén letölthető.

Tanárlázadás és oktatáspolitika – tétek, reménytelenségek és remények
Nahalka István
docens

Kapcsolódó anyag: Marczius Tizenötödike – benne az előadó egyik 2012-es írása az iskolákban zajló folyamatokról

A szakpolitika és a társadalompolitika ütközése és összhangja a közoktatásban
Bokros Lajos közgazdász 

KORREFERÁTUMOK:

– Galló Istvánné, a PSZ elnöke

Egy nyílt levél elő- és utóélete
Pilz Olivér
, a CKP képviselője

– Szunyogh Szabolcs újságíró (az ex-Köznevelés főszerkesztője)

A március 30-i akciót meghirdetők követelik:

A Pedagógusok Sztrájkbizottságának 25 pontjának;

a Tanítanék Mozgalom 4 pontjának;

és a Civil Közoktatási Platform azonnali követeléseinek;

valamint az Oktatói Hálózat 5 pontjának
megvalósítását.