Pedagógusként, tanulóként, vagy szülőként, felelős állampolgárként személyenként kell döntenünk arról, hogy a meghirdetett akcióban szerepet vállalunk-e. Sztrájkolni készülőként, támogatóként, a gyermekek jövőjéért aggódó leendő szülőként, szolidáris nagyszülőként egyaránt információt kell szereznünk a közoktatás valóságos helyzetéről.
Ebben segít a JÖVŐNK ZÁLOGA: AZ OKTATÁS címen lefolyt tanácskozás teljes anyaga. A budapesti Kossuth Klubban március 19-én tartott akadémiai napon elhangzott előadások videói a következő itt érhetők el.
A gyors áttekinthetőség érdekében mellékeljük a prezentációk linkjeit is:
Iskola-forradalmak – Az iskolatörténet néhány tanulsága
Trencsényi László c. egy.tanár
A köznevelés és a közoktatás összevetése a feladatmegosztás rendszerében
Szüdi János jogász. Előadónk hivatkozott az általa vezetett szakértői csapat törvénytervezetére, mely honlapunkról szintén letölthető.
Tanárlázadás és oktatáspolitika – tétek, reménytelenségek és remények
Nahalka István docens
Kapcsolódó anyag: Marczius Tizenötödike – benne az előadó egyik 2012-es írása az iskolákban zajló folyamatokról
A szakpolitika és a társadalompolitika ütközése és összhangja a közoktatásban
Bokros Lajos közgazdász
KORREFERÁTUMOK:
– Galló Istvánné, a PSZ elnöke
– Egy nyílt levél elő- és utóélete
Pilz Olivér, a CKP képviselője
– Szunyogh Szabolcs újságíró (az ex-Köznevelés főszerkesztője)
A március 30-i akciót meghirdetők követelik:
A Pedagógusok Sztrájkbizottságának 25 pontjának;
a Tanítanék Mozgalom 4 pontjának;
és a Civil Közoktatási Platform azonnali követeléseinek;
valamint az Oktatói Hálózat 5 pontjának
megvalósítását.