Mindannyian, így a tudósok, a kutatók, az innovációs szakemberek is a közoktatásban kisgyerekként kezdték meg a tanulást, ezért kiemelten fontosnak tartja szakszervezetük, hogy kiálljanak a pedagógusok mellett – írja a HVG.

Csatlakozott a tanárok tiltakozásához a Tudományos és Innovációs Dolgozók Szakszervezete is. Elmondásuk szerint az alapfokú oktatás meghatározó jelentőséggel bír a gyermekek jövője szempontjából, meghatározza érdeklődési körüket és esélyeiket. A szocializáció, a tanulás-tudás megszerettetése, a felzárkóztatás, a tehetséggondozás megalapozása ebben az életkorban történik. Állásfoglalásuk szerint ez az időszak a gyermekek életében visszahozhatatlan, sokminden pótolhatatlan, így „amennyiben az alapfokú oktatás nem (jól) működik, nincs mód és lehetőség az itt kiesett időt, tudást pótolni."

„Mindannyian, így a tudósok, a kutatók, az innovációs szakemberek is a közoktatásban kisgyerekként kezdtük meg a tanulást" - fogalmaznak közleményükben. A TUDOSZ a jövő szempontjából kulcsfontosságúnak tartja, hogy a jövő generációi minél szélesebb körben férjenek hozzá a minőségi oktatáshoz, lehetővé téve ezzel képességeik kibontakoztatását, biztosítva a tehetségek megtalálását.

Forrás: HVG