A megváltozott munkaképességű betegek körében egyre nagyobb a felháborodás amiatt, hogy egyre több beteg jogorvoslati útját lehetetlenítik el. Az etikátlan orvosok ellen több fórumhoz is panasszal forduló betegek furcsa válaszokat kaptak a hatóságoktól, pl. le akarták őket rázni, ahelyett, hogy kivizsgálták volna a panaszukat – olvashatóa a KAROSZ írása a 13keruleti-hirhatar.hu oldalán.

A MOK Orvosetikai Bizottságához is panasszal éltek. A panaszukat továbbították a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamarához (MISZK), ahonnan olyan válaszokat kaptak, hogy a bepanaszolt orvos nem szakértő, nincs joguk intézkedni?

Kiderült, hogy a betegek egy részét olyan „orvos-szakértők"vizsgálták, vizsgálják felül, akik a MISZK tájékoztatása szerint, nem is szakértők? Mégis orvos-szakértői minőségben írták alá a hatósági közokiratokat - az I. és a II. fokú orvos-bizottsági összefoglaló szakvéleményeket - melyekbenvisszaminősítették az egyes betegeket?

A csigatempóban haladó felülvizsgálatokat a kormány fel szeretné gyorsítani. Sőt, még a veleszületett súlyos betegek felesleges felülvizsgálatát is el akarják végeztetni olyan betegek esetében is, akik 70 %, vagy afeletti mértékű súlyos egészségkárosodottak? A kormány elhatározta, hogy a rendkívüli orvos-szakértői hiányt idős nyugdíjas orvosok bevonásával pótolná.

Az idős orvosok megtarthatják a nyugdíjukat is, de amellett szép fizetséget kaphatnak, ha a kormány elvárásait teljesítik, hogy minél több rokkantat véleményezzenek munkaképesnek, ha netán súlyos betegek, akkor is? A NRSZH nyilatkozata szerint a rokkantak háromnegyed részét munkaképessé kellene nyilvánítani 2020-ig. Ha súlyos a betegek állapota, akkor is? Rétvári Bence államtitkár a nyáron cinikusan úgy nyilatkozott, hogy a rokkantak örüljenek, hogy „előreléphetnek", ha dolgoznak, és „jelentős" jövedelem kiegészítésre tehetnek szert.

Az újonnan hadrendbe állított idős orvosok nagy része már régóta kiesett a munkából. A tudásuk is rendkívül elavult lehet, ha 80 év felettiek is lehetnek közöttük a betegek elmondása szerint.Három év türelmi időt kapnának arra, hogy megszerezzék a betegek felülvizsgálathoz szükséges képesítést? Ha 3 évet kapnak arra, hogy rehabilitációs orvos-szakértőkké képezzék ki magukat, akkor vajon addig, milyen jogosítványokkal és milyen minőségben vizsgálják felül a rokkant betegeket?

Az eddigi négy főből álló szakértői bizottságban:kettő orvos-szakértő, egy foglalkoztatási és egy szociális szakértő volt. Az orvosok közül, az egyik a felülvizsgálatot végző orvos-szakértő, a másik orvos-szakértő pedig a bizottság elnöke volt. A 2015. év nyarától bekövetkező változásokkal háromtagúra zsugorodhat a szakértői bizottság, melyben egy orvos-szakértő lesz a nagy orvos-szakértői hiány miatt – ezt kommunikálta a kormány.

Ráadásul, úgy gyorsítanák meg a felülvizsgálatokat, hogy egyes betegek felülvizsgálatokon történő megjelenésére már nem is lenne szükség. Magyarán egy olyan „mindenható" orvos dönthet a beteg „további sorsáról", aki lehet, hogy 80 évesen az elavult tudással, nem felel meg a minőségbiztosítási szempontoknak? Hogyan fogadhatja el a munkaügyi bíróság az ilyen „orvos-szakértő" véleményét, ha a beteg nem tudja, hogy kérheti újabb igazságügyi orvos-szakértők bevonását a jogorvoslati ügyében? Hatósági közokiratot, hogyan írhat alá olyan orvos, aki nem is orvos-szakértő?

A hvg.hu hírportál 2016.01.29-én arról írt, hogy beköszönthet általánosan a különböző szakértők hiánya azért is, mert 65 év feletti az átlagéletkoruk.

Az aktív életkorú rokkantak viszont arra kíváncsiak, hogy vajon kik vizsgálják felül őket?Milyen orvos-szakértők, ha feltehetőleg egy részüknek ahhoz, még képzettsége sincs? A felülvizsgálatok felgyorsítása miatt, már nem is kell minden esetben szembenéznie egymással az orvos-szakértőnek és a betegnek. Ugyanis, a betegek egy részét már látatlanban is felülvizsgálják úgy, hogy csak a leleteiket kell leadni a kiértesítéstől számított 8 napon belül az illetékes hivatalba. Akadt olyan hozzánk forduló panaszos beteg is, akit sem személyesen nem rendeltek be, sem a leleteit nem kérték be, mégis „látatlanban" visszaminősítették annak ellenére, hogy jogerős munkaügyi bírói végzése volt arról, hogy a felperes betegnek nem kell megjelennie, csak akkor felülvizsgálaton, ha azt ő kezdeményezi állapotváltozás miatt.

Sajnos nagyon sok negatív jelzést kapunk az érintettektől. Kérjük, hogy közérdekű adatként tegyék elérhetővé a NRSZH orvos-szakértők névsorát 2012.01.01.-től napjainkig, melyből az érintett aktív életkorú rokkantak és a jogi képviselőik leellenőrizhetik, hogy vajon orvos-szakértői képesítéssel rendelkező személyek vizsgálták-e felül, illetve minősítették vissza a betegeket?

Amikor emberi sorsokról, emberéletekről van szó, akkor joga van tudni a betegeknek, vagy azok jogi képviselőinek, hogy a betegeket visszaminősítő orvosok minőségbiztosítási szempontból rendelkeznek-e megfelelő képesítéssel, illetve milyen minőségükben lehet ellenük eljárást kezdeményezni. Mivel a 2012. évtől hatályos rendelkezések óta, a rokkantsági ellátórendszer átalakítása óta a betegek kb.10%-át eltávolították az ellátásból és kb. 40%-át visszaminősítették rehabilitálhatóvá, így nagyon sok kárvallott lehet.

Ha, sem megfelelő egészségügyi rehabilitációt, de legalább létminimumot elérő ellátást sem kaphatnak a súlyos betegek, akkor az életük veszélybe kerül, mert az állapotuktól függően, 27-56 ezer Ft/hó pénzellátásokból képtelenség megélni. Ennyi pénzből nem maradnak életben az öregségi nyugdíjkorhatárig sem, de, mivel a rokkant-évek nyugdíj jogfolytonos idejét is elvesztették a 2012.01.01.-től hatályos új rokkant-törvény miatt, így az érintettek többsége minimális kb.30 ezer Ft/hó nyugdíjra számíthatna csak. Akik pedig régóta rokkantak már, azoknak még nyugdíj-jogosultságuk sem lesz.

Az orvosokat a „hippokratészi eskü" gyógyításra kötelezné, nem pedig halálosztásra. Az új komplex minősítéssel a betegek nem gyógyulnak meg, csak a „papírforma szerint". Milyen ország az, ahol nem működik rendesen a jogorvoslati lehetőség, csak papíron, de a valóságban alig tudják érvényesíteni csak páran a jogaikat? Milyen ország az, ahol már élni sem hagyják a rokkantakat? Milyenek az olyan orvosok, akik nyíltan asszisztálnak ahhoz, hogy a betegek földönfutók legyenek? Milyen ország az, ahol az aktív korú rokkantaknak csak a halálhoz van joguk, de az életben maradáshoz nincs?

Ezeket a súlyos emberi jogsértéseket sürgősséggel kellene tárgyalni a Strasbourgi Emberjogi Bíróságon,  Már 3 éve ott fekszik  a strasbourgi bírák asztalán egy több mint százfős aktív életkorú rokkantakból álló pertársaság ügye, de a strasbourgi bírák nagyokat hallgatnak!

Hát, ők is ennyire asszisztálnak a magyar kormány emberi jogellenes politikájához? Mire várnak a strasbourgi bírák? Hogy ne éljék meg élve az aktív életkorú magyar rokkantak az ítélethozatalt? Szégyen, hogy minden magyar ügyben ítéletet hoztak már Strasbourgban, csak a rokkantak ügyét hagyják utolsónak, amikor ők a legnagyobb anyagi és emberjogi vesztesek?

Európában mégis csak van halálos ítélet? Közvetve a rokkant-törvény és az új komplex minősítés halálos áldozatai lehetnek a magyarországi aktív életkorú rokkantak? Ahhoz még egyes magyarországi „orvos-szakértők" is asszisztálnak? Egész Európa és a Strasbourgi Emberjogi Bíróság is szemet huny kb. 200 ezer érintett rokkant embertelen sorsa felett? Az, ami az aktív életkorú magyar rokkantakkal történik, az a világ szégyene!

Forrás: 13keruleti-hirhatar.hu

XXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXX