A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete reméli, hogy a közoktatás átalakítását kritizáló szakmai szervezetek is helyt kapnak a közoktatási kerekasztalnál, amelynek létrehozását az emberi erőforrások minisztere jelentette be a hétvégén. Mendrey László elnök az Inforádióban arról is beszélt, hogy milyen minimumot várnak el az új egyeztető fórumtól.

„Sok feladata van ennek a kerekasztalnak, és nagy elvárásokkal nézünk ennek a működése elé. A minimum, amikortól kereknek érezzük a kerekasztalt, ha minden érdekelt fél helyet kap ennél az asztalnál, nemcsak azok, akik a kormányzattal lojálisak, vagy éppen a kormányzattal megegyező álláspontot fogalmaznak meg, hanem azok is, akik keményen kifejtették a véleményüket a köznevelési rendszerről az elmúlt 3-4-5 évben" - mondta Mendrey László.

   „Két mondat hangzott el a szombati miniszteri-államtitkári bejelentéskor. Az egyik az, hogy lesz egy köznevelési kerekasztal. Arra a kérdésre válaszolva, hogy kik a résztvevői a kerekasztalnak, az államtitkárasszony azt mondta, hogy az államtitkárok és a Nemzeti Pedagógus Kar. Tehát róluk biztosan tudom, hogy ott lesznek, de a többiről nem" - idézte fel a PDSZ elnöke.

   „A mai sajtótájékoztatón átadunk egy levelet a miniszter úrnak. Ebben leírjuk azt azokat a szempontokat is, amelyek alapján ennek a kerekasztalnak a működése szerintünk jó lenne. Az egyik a rövid távú, azonnal megoldásokat igénylő kérdések - ilyen például a tankönyvválasztás szabadságának visszaállítása, a pedagógus szabadságának visszaállítása, az adminisztratív terhek csökkentése, az óraterhek csökkentése a diákoknál" - tette hozzá.

   Mint fogalmazott, az „egyáltalán nem baj, ha a Nemzeti Pedagógus Kar vezetője is ugyanazt mondja, mint mi, és azt gondolom, hogy indokolt is. Hiszen Horváth Péter - az ismereteim szerint - még mindig aktív igazgató a győri Révai gimnáziumban, és ha úgy tetszik, a saját maga tapasztalatai is alátámasztják azt, amit az ország számtalan iskolájában - azt gondolom - a pedagógusok túlnyomó többsége érez."

   „Ez a rendszer nemcsak azért nem jó, mert a pedagógusoknak nagyon nagyok lettek az adminisztratív terheik, nemcsak azért, mert a minősítés rendszere úgy van eltolva, ahogy ezt az egészet kitalálták, hanem azért is, mert azt látjuk, hogy az eredmények tényleg nem jönnek. Azért nem jönnek, mert hihetetlen módon megnőtt a gyerekek terhelése is. Nem egyszer, nem kétszer fordul elő az, hogy elsős gyerekeknek délután fél 3-kor van testnevelés órájuk például. Tehát mindenféleképpen kell beszélni ilyen típusú változtatásokról is" - figyelmeztetett Mendrey László.

Forrás: Inforádió