A fémipari dolgozókat tömörítő, és egyben a legnagyobb német szakszervezet, az IG Metall szerint túl alacsonyak a bérek a Volkswagen külső logisztikai szolgáltatóinál. A béremelésért folytatott harcukat támogatja a szervezet – írja az autopro.hu.

Az IG Metall azt akarja, hogy a külső szállítási és logisztikai partnerek álljanak át egy magasabb bérszintre a VW-konszernnél – írta az Automobilwoche.de német autóipari portál. Az eredeti kiváltó ok az, hogy a Volkswagen kiszervezett olyan területeket, ahol a dolgozók nagymértékben előszerelt, szinte komplett autóalkatrészeket készítenek. Hartwig Erb, az IG Metall wolfsburgi vezetője szerint ott „ugyanolyan követelményeket támasztanak a tapasztalat, a képesítés, a know-how és a rugalmasság területén a munkavállalókkal szemben". Az IG Metall olyan szerződéseket kötött a VW logisztikai partnereivel, hogy most jogosult a bértárgyalásokra.
 

Nyugdíj 600 eurótól


  Erb kiszámolta, hogy a kiszervezett alkalmazottak heti munkaideje átlagosan 39 óra, három műszakban dolgoznak – hétvégente is – és ezért mindössze nettó 1400 eurót (kb. 434 ezer forint) kapnak havonta. – Később egy ilyen fizetésből 600 eurós (kb. 186 ezer forint) nyugdíjat kaphatnak majd. Egyértelművé kell tennünk, hogy ez így nincs rendben – mondta Erb. A logisztikai területen sok helyen még rosszabb a helyzet, mert csak ideiglenesen, határozott időre foglalkoztatják a munkavállalókat. Azt mondta, hogy az iparágban „60-70 százalék" körül van az elfogadható szinten keresők aránya.
 
  A VW konszern üzemi tanácsának vezetője, Bernd Osterloh közölte: „A Volkswagen felelős beszerzési politikájának lehetővé kell tennie, hogy a logisztikai szektorban is jó színvonalú bért kaphassanak a munkavállalók".

Forrás: autopro.hu