A vonatokon, a hangosbemondón toboroz munkásokat a MÁV december vége óta. A vasúttársaságtól a Metropol megtudta, hogy a 38 ezer fős dolgozói létszámukból 300 vasúti szakember hiányzik.

A MÁV-Startnál körülbelül 150-150 mozdonyvezető és jegyvizsgáló hiányzik, a létszám feltöltése a társaság szerint két év alatt valósulhat meg. Jelenleg 74 mozdonyvezető-gyakornok képzése zajlik a Baross Gábor Oktatási Központban, melynek első tanfolyama 2016 szeptemberében zárul, 2016–2017-ben pedig további 150 fő oktatását fogják elindítani. Egy mozdonyvezető kiképzése 16 hónapot, egy motorvonat-vezetőé pedig nagyjából egy évet vesz igénybe.

   A vasúttársaság szerint az utánpótlás meggyorsítása azért is nagyon fontos, mert a létszámhiány felszámolása mellett fokozatosan gondoskodni kell a nyugdíjba vonulók pótlásáról is. Tavaly december 11-ig 72 mozdonyvezetőnek szűnt meg a munkaviszonya nyugdíjazás, önkéntes távozás, egészségi vagy egyéb ok miatt, és hasonló tendencia képzelhető el a következő öt évben, írta a 24.hu.

   A kiképzési időre való tekintettel az utánpótlásra hosszabb időt kell biztosítani, és a munkaerőpiacon az átlaghoz képest magasabb az elvárás, ami versenyhátrányt jelent a jelentkezők megszerzése és megtartása szempontjából a MÁV szerint.

  Az még új a vasúttársaságnál, hogy az elővárosi vonatokon toborozzák a munkaerőt az utastájékoztatási rendszeren keresztül, próba jelleggel indult el, a kijelzőkön történő állásajánlat megjelenítésével együtt. A társaság közölte: a bővített álláshirdetésnek nagy sikere van, ugyanis a MÁV-hoz sok önéletrajz érkezik, amelyekben a jelöltek konkrétan utalnak arra, hogy a hirdetést a vonaton hallották, olvasták. A legutóbbi toborzásra ötszáz 30 év alatti, kétszáz 30–40 év közötti és száz 40 év feletti jelölt jelentkezett.

   – Hiába próbálnak embereket toborozni és képzéseket indítani, vasutasnak már nem igazán akarnak menni az emberek – mondta a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, Meleg János a HírTv-nek.

   Véleménye szerint a munkaerőhiány miatt már így is bevezetett járatritkítások mellett jövőre még többel lehet számolni.

Hiányszakmák

A MÁV-nál a 2016 év végéig elegyrendezőből 25 fős, váltókezelőből 80 fős, biztosító-berendezési műszerészből 20 fős, felsővezeték-szerelőből 50 fős létszámhiány mutatható ki, pályamunkás nem hiányzik – tudtuk meg
a vasúttársaságtól.

Forrás: metropol