Érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pontok (KIOSK) segítik majd a gyors és automatizált ügyintézést az ország kormányablakaiban és az okmányirodákban – írja a HVG.
A KIOSK eszköz hidat képez a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között, hiszen sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető – idézi Hajzer Károlyt, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkárát a tárca közleménye.
Hajzer a Trend FM-nek elmondta: idén 9 helyen lesz elérhető ilyen, érintőképernyős oszlop; az ügytípusok között pedig már a kezdetektől szerepel majd a személyazonosító igazolvány, a vezetői engedély vagy az útlevél igénylése. A helyettes államtitkár szerint a KIOSK-ok alkalmazására kisebb építészeti átalakításokkal is készülnek a kormányhivatalok annak érdekében, hogy az ügyintézést lehetővé tévő oszlopok védett helyen legyenek, de ezzel együtt az iroda nyitvatartási idején túl, 0-24 órában álljanak az emberek rendelkezésére.
Az uniós finanszírozású projekt megvalósítási szakaszát bejelentő sajtóeseményen Uzsák Katalin, a területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkár elmondta: 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és hat okmányirodájában válik elérhetővé. Szerinte „használata olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomatáé”.
Hajzer Károly a Trend FM-nek adott interjújában azt is ígérte, a kormányablakokon és okmányirodákon kívülre is telepítenek majd KIOSK-okat. A helyettes államtitkár példaként a postahivatalokat említette.
Forrás: HVG
Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!