Nem tervezi bezárni makói gyárát a Continental, de a fennmaradás érdekében meg kellett hoznia a 140 fős létszámcsökkentésről szóló hétfői döntést. Ha nem tudja a 2016-ban kapott állami támogatásához kapcsolódó jövőbeni kötelezettségeit teljesíteni a társaság, a támogatás megfelelő összegét visszafizeti a magyar állam részére – közölte a Continental.
A társaság közleménye így fogalmaz (kiemelések tőlünk):
„A Continental szerződéses és stratégiai partnere a magyar kormánynak. Cégünk hétfői bejelentése előtt részletesen tájékoztattuk a kormány képviselőit, közöttük természetesen a makói polgármester asszonyt is.
ANNAK ELLENÉRE, HOGY CÉGÜNK CÉLJA VOLT EZT A LÉPÉST ELKERÜLNI, KÉNYTELENEK VOLTUNK A LÉTSZÁMUNK TOVÁBBI – 140 FŐS, FŐKÉNT KÖLCSÖNZÖTT MUNKAERŐT ÉRINTŐ – CSÖKKENTÉSÉRŐL A DÖNTÉST MEGHOZNI.
A kormány tájékoztatása és a hétfői bejelentés során is hangsúlyoztuk, hogy nem tervezzük bezárni a makói gyárunkat, azonban szükséges intézkedéseket tennünk a fennmaradás érdekében.A makói Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. a térség meghatározó gazdasági szereplőjeként, és felelős munkáltatóként tisztességes magatartást folytat a működése során, így ebben a nehéz helyzetben is.
A MAKÓI GYÁRHOZ KAPCSOLÓDÓ, 2016-BAN MEGÍTÉLT ÁLLAMI TÁMOGATÁS RÉSZEKÉNT VÁLLALT KÖTELEZETTSÉGEINKET EDDIG TELJESÍTETTÜK, A KÖVETKEZŐ ÉVEKRE VONATKOZÓAN PEDIG MÁR KORÁBBAN FELKERESTÜK A KORMÁNY ILLETÉKES INTÉZMÉNYÉT, HOGY JELEZZÜK, VESZÉLYBEN LÁTJUK A LÉTSZÁMVÁLLALÁS TELJESÍTÉSÉT.
Ennek a legfőbb oka, hogy a beruházástámogatási szerződés 2018-as aláírása óta jelentősen megváltozott az üzleti környezet. A támogatási szerződés részleteit jelenleg közösen vizsgáljuk a kormányzati partnerünkkel. A Continental tisztességes gazdasági szereplőként vállalja, hogy amennyiben nem tudja a támogatáshoz kapcsolódó jövőbeni kötelezettségeit teljesíteni, úgy a támogatás megfelelő összegét visszafizeti a magyar állam részére. Jelenleg több forgatókönyvet és lehetséges lépéseket mérlegelünk cégünk részéről. Függetlenül attól, hogy mi lesz az eredmény, az minden állami szabályozásnak meg fog felelni, és arról az összes érintett felet transzparensen fogjuk tájékoztatni.A Makón kiemelten nehéz gazdasági helyzet és a rendkívül problémás középtávú kilátások ellenére sem szeretnénk bezárni a gyárat, a munkahelyek nagy részét a súlyos pénzügyi veszteségek ellenére is megtartjuk. Makón a vállalatunk többi egységéhez képest speciális a helyzet, hiszen a minden piaci szereplőt érintő félvezető hiány és iparági transzformáció mellett az egységet a kimagasló arányú dízel- termékportfólió körülményei is visszavetik. Mindeközben folyamatosan azon dolgozik a makói menedzsment a munkatársainkkal közösen, hogy három év után ismét érkezzenek új projektek az üzembe, hiszen ez a feltétele a fenntartható működésnek és a munkahelyek megőrzésének.”
Forrás: Portfolio
Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!