Mind több vállalkozás kap kedvet ahhoz, hogy saját maga szervezzen a munkába bringázós kampányt. Hol kilométert gyűjtenek, hol bringás napokat, ki ajándékokkal, ki több tízezres vásárlási utalvánnyal motiválja a résztvevőket, de közös bennük a jó hangulat és a lelkesedés.

Második éve zajlik úgy a Bringázz a munkába!-kampány hogy – a járványhelyzet miatt – városokra szabott workshopokat szervez a Magyar Kerékpárosklub az ottani cégek számára és részvételével, a helyi bringásoknak pedig képfeltöltős nyereményjátékokat, illetve hétvégi frissítőosztást.

Ezeken a workshopokon sok szó esik arról, milyen pozitív hatásai vannak egy cégnek is, ha a munkatársak inkább kerékpárral járnak be, és hogy milyen apró lépések is elegendők, hogy bringabaráttá váljon egy-egy vállalat.

Szerencsére mind többen kapnak kedvet ahhoz, hogy saját kezdeményezésre szervezzenek munkába bringázós kampányokat, ezekből a jó példákból gyűjtöttünk össze itt egy csokornyit.

Bringázás, ajándékok és céges kerékpárflotta

Az SAP Hungary Kft. Bike2Work néven szervezett egy hónapos bringás munkába járós akciót, már két alkalommal is. A résztvevők regisztrálhattak, és fel is tölthették kerékpárral megtett útjaikat, kilométereiket. Díjazták a három legtöbbet tekerőt, de az összes résztvevő között is sorsoltak ki ajándékokat.

A kampány ideje alatt ajándék karbantartással, bringásreggelivel, közös bebiciklizéssel, városi bringázós workshoppal, kerékpárverseny-nevezéssel, teszteléssel, bringás bemutatóval is igyekeztek népszerűsíteni a munkába kerékpározást, szép eredményekkel. Az első kampányban több mint százan vettek részt, a második kampányban kevesebben, elsősorban az kedvezőtlenebb időjárás miatt. A belső visszhang mindkét esetben rendkívül pozitív volt.

Az SAP saját, még a járványidőszak előtt végzett felmérése alapján dolgozóik negyven százalékról derült ki, hogy változó rendszerességgel ugyan, de járnak bringával munkába járni: van, aki évente néhány alkalommal, de van, aki szinte mindennap. A cégnél komoly bringás infrastruktúra áll a rendelkezésükre: a biciklitárolón, öltözőn, zuhanyzón, kívül kerékpárszerelő-állomás, sőt céges kerékpárflotta is. Ezek között vannak hagyományos és elektromos kerékpárok is, amelyeket akár hétvégére is kikölcsönözhetnek a munkatársak.

Busás jutalom a kitartóknak

A Harman Becker Kft.-nél „Kerékpárral a munkába” néven szerveztek kihívást. A Székesfehérváron működő autóipari beszállítócég húsz napnyi munkába bringázást várt munkatársaitól, aki teljesítette, annak kapásból járt egy kulacs és egy-egy első és hátsó bringás villogó. A szerencsések pedig komoly, értékes ajándékokhoz juthattak: a csatlakozók között kisorsoltak egy 50 és egy 25 ezer forintos sporteszköz vásárlására felhasználható utalványt (ez a második és harmadik díj), a legtöbb alkalommal bebringázó pedig 100 ezer forintos utalványhoz jutott. A vidékről bejáróktól azt is elfogadják, ha a buszmegállóig vagy a vasútállomásig tekernek.

A teljesítéseket a Strava alkalmazással tudták igazolni a munkatársak – közölte érdeklődésünkre Deli Dávid EHS-ESD manager, aki szerint az alkalmazásban létrehozott céges csoportban élénk közösségi élet alakult ki. – Megismerte egymást ez a közösség és ez lehet talán az egyik legnagyobb pozitívum.

Megmozgatták a gyógyszerkutatókat

A Servier Magyarországnál a francia hátterű gyógyszeripari vállalat anyacége központjának elérését tűzték ki célul a Tour de Paris – Irány Párizs! kihívás során. A közös játék azonban nemcsak a munkába bringázóknak szólt: futva és sétálva is lehetett csatlakozni a csapatoknak, és akár egy-egy hétvégi túrát is beszámítottak ebbe. Összesen 1400 kilométert kellett összegyűjteni csapatonként a kihívás egy hónapja alatt.

Mint Vehofsits Veronika kommunikációs munkatárs írta, a céljuk az volt, hogy a járványidőszak alatti home office után kimozdítsák otthonról, megmozgassák és összehozzák a munkatársakat.

A csatlakozók különböző logózott használati tárgyakat nyerhettek – kulacsot, törölközőket –, illetve a győztes kategóriákban snackcsomagot. Vehofsits Veronika szerint jó hangulatú versengés folyt, az aktuális állást a belső közösségi felületeken kísérték figyelemmel. A kihívás sikerét jelzi a 98 százalékos részvételi arány, a cég magyarországi központjának 170 munkavállalója közül szinte mindenki csatlakozott. Sokan kerékpárral teljesítették a kihívást, de többen dolgoznak olyan munkakörben, ahol a kerékpár nem alternatíva, ezért lehetett más sportágakban is teljesíteni a távot.

A szállodák sem maradnak le

A HotelHero kezdeményezés keretein belül is indult bringás munkába járást népszerűsítő program, amihez eddig huszonöt szálloda csatlakozott az ország minden részéből. A részleteket a csatlakozókra bízták.

Aki kedvet kapna hasonló bringás események megszervezésére, vagy csak szeretné bringabarátabbá tenni a cégét, azt szívesen segíti tanácsokkal és ötletekkel a Magyar Kerékpárosklub.

Forrás: szeged.hu

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!