A karanténnal kezdődő távmunka nem indult zökkenőmentesen, az irodai alkalmazottaknak fejtörést okozott a kommunikációs szoftverek használata, valamint a digitális együttműködés is volt, akinek kihívást jelentett. A vezetők szerint azonban az, hogy a munkavállaló rendelkezik e a szükséges digitális kompetenciákkal, nem az ő felelősségük.

A sikertörténetek mellett sok embernek okozott szorongást és fejtörést a távmunka, sőt volt, akinek az állása is veszélybe került egy-egy zoom baki, vagy videókonferencia probléma miatt. A vezetők szerint a dolgozók harmada nem tud hatékonyan távmunkában dolgozni.

Vyopta cég kutatása alapján a főnökök úgy érzik, hogy a dolgozók mindössze 66 százaléka rendelkezik a hatékony távmunkához szükséges ismeretekkel. A felmérés alapján a vállalatok 24 százaléka bocsátott el munkavállalót azért, mert hibáztak egy-egy videókonferencián, vagy nem tudták megfelelően használni az eszközöket. A cégek 53 százaléka a zoom bakikat úgy orvosolta, hogy más dolgozónak adta át a konferencia levezénylését, 40 százalék formális, 38 százalék informális megrovásokat is osztott a fennakadások miatt. A melléfogásoknak köszönhetően a cégek harmada el is vett projektet munkatárstól.

A cikk a Pénzcentrum oldalán érhető el.