Hibrid munkarendben folytatja működését a Vodafone Magyarország, beépítve az elmúlt másfél év tapasztalatait, valamint a dolgozói igényeket és visszajelzéseket. A vállalat a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosít dolgozói számára, amely figyelembe veszi az egyéni preferenciákat, és biztosítja a hatékony munkavégzéshez szükséges feltételeket.

A Vodafone Magyarország a világjárvány kitörésekor szinte azonnal otthoni munkavégzésre állt át, és az irodai tevékenységet végző munkatársak jelentős része azóta is home office jelleggel végzi napi munkáját, bár a vállalat irodái bizonyos kapacitás mellett nyitva állnak a dolgozók számára – főleg csapatmegbeszélésekre és kapcsolatépítésre, de ha az egyéni igények úgy kívánják, akkor elmélyült munkára is.

A vállalat az elmúlt közel másfél évben azon dolgozott, hogy biztosítsa azokat a technológiai megoldásokat és eszközöket, melyek az új típusú, az irodán kívülről történő munkavégzést gördülékennyé teszik a munkatársak számára, és ezzel egyidejűleg folyamatosan vizsgálta az irodaépületek szerepét is az elmúlt időszakban folyamatosan átalakuló munkavégzési módok tükrében. Ezek a tapasztalatok már a vállalat új, most épülő és 2022-ben átadásra kerülő székházának a kialakítását is jelentősen befolyásolták és befolyásolják.

Működését felülvizsgálva, kollégáit és külső szakembereket bevonva, számtalan felmérés eredményei és globális tapasztalatai alapján döntött úgy a Vodafone, hogy egyetemesíti a jelenlegi hibrid működését, amelyet hosszútávon is fenn kíván tartani. A szolgáltató ezzel a kollégái kezébe adja a döntést, milyen arányban végzik az irodából és az irodán kívülről munkájukat, a vállalat pedig ehhez – a piac előtt járó, jövőbe mutató cégkultúrán túl – a megfelelő technikai hátteret is biztosítja, emellett pedig olyan irodaterek kialakításán dolgozik, ami a legjobban támogatja az éppen az irodában tartózkodó munkatársak hatékonyságát.

A vállalat célja, hogy a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosítson dolgozói számára, amely figyelembe veszi, hogy – ahogy az élet különböző területein, úgy a munkavégzés során is – az egyes munkavállalóknak mások az igényei és a preferenciái, sőt az aktuális feladat típusa is meghatározza, hogy éppen mi támogatja legjobban az egyén hatékony munkavégzését.

A Vodafone-nál a home office már a pandémia kezdetén sem volt újdonság, hiszen a munkatársaknak korábban is lehetőségük volt heti 2 napot távolról dolgozni, így a vállalatnak a fókusza a pandémia kezdetétől – sok más céggel ellentétben – már nem a home office kultúra kialakításán volt, hanem a home office hatékonyságának támogatása, a kollégák munka-magánélet egyensúlyának kialakítása, és az új munkarend hatásának monitorozása.

A vállalat kérdőívek formájában és számos más fórumon folyamatos visszacsatolást kért a munkatársaktól arról, hogyan élik meg a nagy arányú otthoni munkát, mennyire érzik magukat hatékonynak, kiegyensúlyozottnak és elégedettnek az irodán kívüli munkavégzés során, és ez alapján heti hány nap irodai munka lenne számukra ideális hosszútávon.

Ezek eredményeképpen a vállalat azt vetíti előre, hogy a munkatársak átlagban heti 3 napot szívesen dolgoznának a jövőben is otthonról, és 2 napot az irodából. Ez nem egy vállalati előirányozás, hanem egy átlag, amelyen belül az irodában és irodán kívül töltött napok valós arányát, a munkakör jellege mellett, a személyes preferenciák, valamint a csapat és az aktuális projektigények határozzák meg – vagyis lehetséges lesz az is, hogy egy munkatárs egy adott időszakban kizárólag otthonról dolgozzon, míg máskor nagyobb arányban használja az irodát.

A hibrid működésnek köszönhetően az iroda szerepe úgy változik meg, hogy fő funkciója innentől a kollaboráció és a szociális kapcsolatok támogatása lesz, akinek pedig arra van igénye, annak természetesen lehetősége van az elmélyült irodai egyéni munkavégzésre is.

„Rendkívül izgatott vagyok, hiszen az elmúlt másfél, kihívásokkal teli év tapasztalatait vezetjük át a mindennapokba. Rengeteg szempontot vettünk figyelembe, amelyek mind azt mondatják velünk, hogy a pandémia előtti munkarendre való visszatérés helyett, inkább a jelenlegi működésünket érdemes tovább gondolni. A hibrid munkarend abban a tekintetben egyedülálló, hogy a munkavállaló tapasztalatain, önismeretén, valamint a munkaadójával való bizalmi kapcsolatán alapszik, aminek tükrében a kolléga saját maga eldönti, hány napot kíván otthon és az irodában munkával tölteni. Hiszem – és a tapasztalataink is ezt bizonyítják – hogy a kollégák tudnak élni ezzel a szabadsággal és a rendszer adta rugalmasság a jövőben is hatékonysággal párosul. Izgalmas látni, ahogy a munkavégzésnek ez az újfajta megközelítése egy olyan innovatív technológiai vállalatnál, mint a Vodafone, mennyire magától értetődően és organikusan alakult és alakul ki” – mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese.

Az új, hibrid munkarend érdekében a vállalat újraszervezte irodáit is: a már meglévő budapesti épületében például egyéni és csapat zónákat hoztak létre, olyan formában, hogy a terek 70%-ban kollaborációt, míg 30%-ban az elmélyült egyéni munkát támogassák.

Természetesen ezzel a szemlélettel épül a szolgáltató új székháza is a Budapest ONE irodaházban. Az új székház, a hibrid munkavégzést támogató építészeti és technológiai megoldások mellett, környezettudatos kialakításával és a dolgozók pihenését, aktív kikapcsolódását is segítő megoldásaival szintén hozzájárul egy olyan jövőképes munkahely kialakításához, ahol a hatékony munkavégzés mellett a dolgozók fizikai és mentális jólléte is hangsúlyos szerepet kap.

Forrás: mmonline.hu

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!