Ismét azzal kell szembesülni az amerikai autógyártóknak, hogy nincsen elég megfelelő képzettséggel rendelkező jelentkező az állások betöltésére. A gyártók emiatt különböző megoldásokhoz folyamodnak, leginkább képzéseket indítanak a kevésbé kvalifikált álláskeresők vagy dolgozók számára.

Egy friss felmérés szerint a gyártással kapcsolatos állásokban a legjelentősebb a probléma az Egyesült Államokban: január óta 44 százalékkal nőtt a meghirdetett pozíciók száma, ám a jelentkezők száma 24 százalékkal csökkent. A McKinsey tanulmánya szerint pedig a járvány kitörése óta az amerikai vállalatok 58 százalékának a legnagyobb problémája, hogy nem elég képzettek az állásra jelentkezők.

A Ford vállalati oktatási vezetője, Craig DeWald egy interjúban azt mondta, hogy a járvány csak felgyorsította a már amúgy is létező tendenciát. A Ford egyébként is tervezte, hogy saját vállalatot indít a képzései felületére, ezt a tervezett nyári indulás helyett a járvány hatására már 2020 márciusában beindították.

Ez a vállalat a Degreed, mely az otthonról dolgozó alkalmazottaknak nyújt lehetőséget a tanulásra azzal, hogy a Ford hatalmas könyvtárát online elérhetővé teszi számukra.

A járműipar átalakulása teszi szükségessé a tanulást

A modern autók egyre komplexebb, összetettebb technológiai háttérrel rendelkeznek. Egyre nagyobb a szerepe a szoftvereknek és a számítógépeknek a járművekben, így természetes, hogy az iparág dolgozóinak is más képességekkel kell rendelkezniük, mint akár pár éve, és főleg évtizede.

A Degreed és a Ford szorosan együttműködve végzik a dolgozók és a jelentkezők képzését annak megfelelően, hogy milyen állások betöltésére van szükség. Ehhez természetesen komoly adatelemzéseket is végeznek – írja a Forbes.

A gyártásban elsősorban informatikai és programozói ismeretekre, kommunikációs készségekre, a dizájnnal kapcsolatos ismeretekre, valamint persze mérnöki tapasztalatra van szükség – véli Sarah Danzl, a Degreed kommunikációs vezetője.

Nyílik az út a fiatalok előtt

Az iCIMS adatai szerint a járvány előtt a gyáripari állásokra jelentkezők átlagéletkora 25 és 34 év között volt, míg idén márciusban már a 18-24 éves korosztály vezette a listát. Úgy tűnik tehát, hogy a fiatalok lehetőséget látnak abban, hogy a gyártásban, a feldolgozóiparban helyezkedjenek el.

Szakértők szerint ennek egyrészt az lehet az oka, hogy a valamivel idősebb generáció a most megjelenő családtámogatásokat jobban igénybe tudja venni, másrészt a fiatalabbak egész egyszerűen nyitottabbak a technológiai újítások felé, jobban elboldogulnak az ilyen területen.

A Forbes által megszólaltatott szakértők és iparági szereplők egy dologban abszolút egyetértettek: a tanulás, a képzés egy nagyon fontos aspektusa lett a munkakeresésnek, magyarán érdemes a dolgozóknak és a munkakeresőknek is képezniük magukat.

Forrás: autopro.hu

 

 

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!